Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

man och nöjd skrev 2017-05-03 08:02:20 följande:
    Det jag kommenterade var att det var en extremist.
    Al Jazeera är en av de större nyhetskanalerna och brukar vara seriös.
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-03 08:18:40 följande:
    Du förutsätter att Margot och den svenska regeringen ser intervjuaren som extremist.

Det är inte alls säkert.
    Före intervjun och frågorna var det nog svårt att ha någon uppfattning. Menar du att regeringen borde klassat intervjuaren som extremist före intervjun och i så fall varför?
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2017-05-03 19:17:18 följande:
    Sverige var, alltså enda EU-land, som förnekade de judiska kopplingarna till Jerusalem.

Var lite för snabb med att skriva, i all ilska. Sen saknar jag att kunna redigera inlägg, då jag glömde länkar, nu har ju länkarna redan postats iofs.

Iallafall så har sveriges ambassadör läxats upp.
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/x6Vxp/israel-laxar-upp-svenske-ambassadoren

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
    Jag är inte särskilt insatt i frågan. Hur ser du på att den israeliska människorättsorganisationen Emek Shaveh kallar Unesco-beslutet för "balanserat" och "nödvändigt"? Finns det två sidor av myntet?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-10 11:34:07 följande:
    Och precis som förutspått.

Med ID-kontrollerna borta ökar antalet migranter lavinartat. Direkt. Det tog bara någon dag så var cirkusen igång igen.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-08/fler-asylsokande-vid-gransen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K5kKX/antalet-asylsokande-okar-akb-oroad

Regeringen blir nervös och talar om att det kanske måste införas ID-kontroller igen.

Detta hade de förstås kunnat räknat ut med arslet men regeringen prioriterade en politisk vinst för ett svårt sårat MP före nationens bästa.

Resultatet av det här kommer att bli att man snabbt kommer att behöva kasta om politiken igen på området.

Förtroendeingivnade regering.

Nä.

Nu handlar väl saken om att centerpartisten Fredrick Federley anmält gränskontrollerna till EU parlamentet och att många bedömare menar att gränskontrollerna som de var konstruerade bröt mot unionsfördraget. Allianspartiet Centern är kanske det parti som har varit mest kritisk mot gränskontrollerna och som har applåderat borttagandet av kontrollerna mest. 

www.sydsvenskan.se/2016-10-29/id-kontrollerna-anmals-till-eu-kommissionen

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-05-10 11:34:07 följande:
    Och precis som förutspått.

Med ID-kontrollerna borta ökar antalet migranter lavinartat. Direkt. Det tog bara någon dag så var cirkusen igång igen.

http://www.sydsvenskan.se/2017-05-08/fler-asylsokande-vid-gransen

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K5kKX/antalet-asylsokande-okar-akb-oroad

Regeringen blir nervös och talar om att det kanske måste införas ID-kontroller igen.

Detta hade de förstås kunnat räknat ut med arslet men regeringen prioriterade en politisk vinst för ett svårt sårat MP före nationens bästa.

Resultatet av det här kommer att bli att man snabbt kommer att behöva kasta om politiken igen på området.

Förtroendeingivnade regering.

Nä.

Nu visar det sig att uppgifterna om en stor ökning av antal asylsökande till Sverige var fel..

Statistiken avslöjar: Ingen ökning av asylsökande

www.aftonbladet.se/a/wlkWP

Vad har du Flash för kommentar på det?
  • KillBill
    intenu1111 skrev 2017-05-11 20:51:30 följande:
    I

Skrämmande att på tv idag se vilket vidrigt rasist-parti sossarna är. Otroligt att de kunde utsätta romerna för detta. Och helt magiskt att de inte lärde sig något efter Hitler, nejdå här kör vi Hitler-politik 15 år senare, Återigen, helt sjukt att detta vidriga nazist parti har haft Svenskarnas förtroende.
    Vilket TV program pratar du om?
  • KillBill
    intenu1111 skrev 2017-05-11 20:51:30 följande:
    I

Skrämmande att på tv idag se vilket vidrigt rasist-parti sossarna är. Otroligt att de kunde utsätta romerna för detta. Och helt magiskt att de inte lärde sig något efter Hitler, nejdå här kör vi Hitler-politik 15 år senare, Återigen, helt sjukt att detta vidriga nazist parti har haft Svenskarnas förtroende.
    Ett ytterst historielöst påstående från dig. Rashygien, tvångssteriliseringar etc. var inte kopplat till ett parti utan det fanns på den tiden, tyvärr, samsyn i dessa frågor bland alla riksdagens partier.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-05-11 21:00:33 följande:
    Det borde väl snarare vara Aftonbladet du ska be kommentera sina publicerade men motstridiga uppgifter.
    Aftonbladet refererar till Anna Kinberg Batras påstående att det skulle vara en stor ökning av antalet asylsökande. Menar du att Aftonbladet borde ha förstått att moderatledaren tänkte med arslet (för att använda Flash Gordons utryck)?
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-05-11 22:24:41 följande:
    Och du litar på Aftonbladet istället för att själv kontrollera uppgifterna.
    Jag har inte uttalat mig om denna händelse innan det konstaterades att det spridits felaktiga uppgifter..
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-05-11 22:41:26 följande:
    Du har skrivit att moderatledaren tänkte med arslet, så det är ganska tydligt att du tagit ställning i denna händelse. Utan att ens ha kontrollerat uppgifterna.
    Jag har bara uttalat mig kring detta efter att ha kontrollerat uppgifterna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?