Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Rataxes skrev 2017-08-08 18:17:57 följande:
    Nåja, den rasistiske salladskommunisten fick en spark ut ur politiken tämligen omgående. Synd att deras islamofascister inte erhåller samma behandling.
    Det skulle ju krävas att MP till att börja med ser ett problem med islamo-fascism.
  • Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-08-09 11:49:00 följande:
    Jag flög ner till Tel Aviv I måndags för tredje gången i år . Från CPH som vanligt. Utan flygskatt.

Ett slag i luften. Man flyttar bara flygtrafiken och minskar inga utsläpp
    Ett slag i luften (pun intended) vad gäller miljön men all flygtrafik kan inte flytta till Köpenhamn.

Förlorarna är framförallt de i Norrland.

www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lanspolitiker-starkt-kritiska-mot-flygskatten
  • Flash Gordon

Den enkla förklaringen är nog att MP har det som en hjärtefråga och behöver en "vinst" att visa i nästa valrörelse.

• Flash Gordon
    Abegayle70 skrev 2017-08-09 12:41:30 följande:
    Jo, det är intressant att läsa vad norllänningarna själva skriver om saken.
    Borde vara möjligt att uppmuntra till att använda miljövänligare bränslen istället för att straffbeskatta.
    BRA satsar på "miljöbränsle" i sina nya flygplan. De skall enligt detta inlägg få 200 miljoner i ökade kostnader pga flygskatten, pga att de inte kan föra över hela kostnaden på kunden.

blogg.vk.se/hans-lindberg/2017/02/02/satsa-pa-forskning-om-alternativt-flygbransle/

Den marginalen finns inte och resultatet kan mycket väl bli nedlagda linjer, helt eller delvis. Kommunikationerna skulle försämras.

Det är samma sosse i Umeå som skriver som i förra länken.

---

BRA har stoppat inköp av nya, miljövänligare plan, pga den kommande flygskatten:

www.svd.se/regeringens-flygskatt-far-bolag-att-riva-miljardkontrakt

---

Upp till 25000 jobb hotas av flygskatten om ett antal flygplatser läggs ned:

www.di.se/nyheter/utredning-flygskatten-hotar-25000-jobb/

Miljöpartiets svar: "Det är väl rimligt. Det är ju ett av syftena med skatten".

Bara Jämtland-Härjedalen riskerar att förlora runt 100 jobb. I en glesbygd där jobb inte växer på trän direkt:

www.ltz.se/opinion/debatt/flygskatten-tar-bort-100-jobb

---

Och allt detta bara för att MP behöver en symbolisk vinst.
  • Flash Gordon

Den här soppan blir bara tjockare och tjockare:

twitter.com/lenaasplund/status/893155512589717504

Nuvarande EU-minister Ann Linde vägrar berätta vem hon informerat angående Säpos varningar för säkerhetsläckor.

*Knack, knack. Hallå! Löfven?! Någon hemma?*

Men hon erkänner att hennes tjänstemän kontaktat såväl näringsdepartement som försvarsdepartement (försvarsministern!) innan IBM tog över driften vid nyåret 2016.

Säpo rekommenderade ett omedelbart stopp i november 2015. Innan skadan var skedd.

Regeringen visste men agerade inte.

---

Vidare hävdar Ann Linde att det Ygeman och Löfven sagt om NÄR de fick veta något är korrekt.

Observera att hon INTE nämner försvarsministern samtidigt.

Han har hävdat att han fick veta samtidigt som Ygeman. Ann Linde säger att hennes tjänstemän informerade försvarsdepartementet flera månader tidigare.

---

Nu håller man alltså inte ens ihop storyn inom partiet utan nu börjar berättelserna spreta åt alla håll och kanter.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-08-13 12:53:39 följande:
    Det är väl snarare en merit än ett problem?

Såg förresten att statsrådet Gustav Fridolin var på Medis för att demonstrera mot regeringens förda politik. Det är historisk nivå av smaklöshet. Det vore som om en av Palmes ministrar skulle demonstrera mot löntagarfonder för att sedan införa dem. Avgå då, Fridolin, om "du inte står ut"? Jag hade verkligen haft mer respekt för Fridolin om han avgick på grund av denna politik. Nu fyller hans makthunger mig enbart med förakt.
    Det är självklart en merit inom MP eftersom de medvetet satsat på att jobba med representanter för dessa grupper. Ihop om muslimska röster. När islamistiska imamer utfärdar fatwa att muslimer måste rösta på MP för "det är allahs vilja" - då har det gått ganska långt.

Jo , jag såg någon rubrik "En pojke bland män" eller nåt sånt.

Oklart hur tankegångarna går där. Borde hålla sig undan is största möjliga mån för att inte försäma läget för sig själv.

Tolv procents förtroende och sjunkande. Inte för att jag lider av det ...
  • Flash Gordon

Själv tycker jag detta är värt att uppmärksamma:

www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/08/folj-med-in-pa-ud-och-ut-i-varlden----idag-lanseras-podcast-om-hur-det-ar-att-arbeta-som-diplomat/

Regeringen ger Pascalidou i uppdrag att göra porträtt av regeringens arbete på Utrikesdepartementet.

Blir nog ett fint hyllningsreportage, kan vi tro.

Sedan kan vi dra det en gång till i tråden om SVT när hon återkommer som programledarinna där efteråt.

• Flash Gordon
    Rataxes skrev 2017-08-13 12:53:39 följande:
    Det är väl snarare en merit än ett problem?

Såg förresten att statsrådet Gustav Fridolin var på Medis för att demonstrera mot regeringens förda politik. Det är historisk nivå av smaklöshet. Det vore som om en av Palmes ministrar skulle demonstrera mot löntagarfonder för att sedan införa dem. Avgå då, Fridolin, om "du inte står ut"? Jag hade verkligen haft mer respekt för Fridolin om han avgick på grund av denna politik. Nu fyller hans makthunger mig enbart med förakt.
    En av aktivisterna tackar ministern för hans stöd:

twitter.com/MarziehAmiri1/status/895608624411811840

Mot den politik han själv har beslutat om då ...

Det där med att inte orka stå upp.
  • Flash Gordon

Jag vet inte vad jag tycker är värst kring protesterna på Medis:

Det massiva hyckleriet kring "barnen" och deras beslutade avslag eller den öppet pågående droghandeln som polisen inte klara av att stävja utan bara kan bevittna.

cornucopia.cornubot.se/2017/08/stockholmspolis-droghandel-pa.html

Undrar om den här delen av Sverige någonsin kommer att nyktra till?

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?