KillBill skrev 2021-04-30 07:56:11 följande:
Det är bara folk som bor i större städer som fått fler besiktningsanläggningar att välja mellan. Bor du i glesbygd så har du ofta inte fått några förbättringar alls. Nu aviserar dessutom besiktningsbranschen att fler besiktningsstationer i glesbygden i norra Sverige kan komma att sägas upp?
Det är inte seriöst att cherry picka ett index som med stor ökning (pizza). Det är lika seriöst som om jag hade jämfört kostnaden för bilprovning som har ökat kraftigt med kostnaden för solceller som har sjunkit kraftigt?
Avregleringen av besiktningsmarknaden skulle bland annat leda till högre valfrihet och pressade priser. Det är dags att erkänna att den ökade valfriheten bara gällde vissa delar av Sverige och att den ökade konkurrensen resulterade i kraftiga genomsnittliga prisökningar.
Nej. Skitprat.
Jag bor i glesbygd, närmaste stad (ingen stor) men har fått betydligt bättre service sedan avregleringen. Både gällande tillgänglighet och valfrihet.
Gnälla om en utgift som för de flesta handlar om en ökning på en eller ett par hundralappar/år? (Jag får skylla mig själv, man måste inte ha 6-8 bilar...)
Regeringen från helvetet har orsakat betydligt högre kostnader än så för bilägarna....