Borgaren skrev 2017-07-30 11:22:18 följande:
Hela historien är skrämmande, det kan inte sägas ofta nog.
Jämför med en familj, hunden har varit borta i 3 veckor du ser när hunden rymmer hustru på semeseter,, hustrun kommer hem frågar--------varför du inte sagt nåt eller ringt efter hjälp. Hund hittas senare död.
Du svarar,------ vi kom ju överens om att du skulle ha ansvar för hunden, jag har ju bara gjort som vi kom överens om....jag såg när det hände men det är ju ditt ansvarsområde...
Vad tror ni om detta äktenskap, blir det ett misstroende som omedelbart utmynnar i skilsmässa? lol
Jag kan inte se annat än att det är Hultqvists ansvar att informera Riskdagens försvarsutskott.
Det gjorde han inte.
På .. vadå? ... 1,5 år?
Han sitter dessutom med i det "säkerhetspolitiska rådet" ihop med statsministern. Men inte en gång på denna tid pratade de om saken i detta råd.
Faktum är att sossarna hanterat detta så uselt som de bara kan ha gjort.
Hade de informerat utrikesnämnden,försvarsutskottet eller kanske de övriga partiledarna direkt så hade detta bara handlat om en misslyckad minister som inte visste vad som skedde på hennes myndigheter.
Nu lyckades S, för att de försökt mörka, med att fälla såväl Ygeman som (det kommer, det kommer) Hultqvist.
Och detta bygger alltså på att man tror på historien om att Löfven "inte hade en aning".