Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2016-07-03 21:19:10 följande:
    Som sagt  Löfven var innan valet tydlig med att en socialdemokratisk regering INTE skulle förändra jobbskatteavdragen. 
    Jag tror att Flash G har tappat förtroendet för Löfven mot bakgrund av att Löfven håller sina vallöften.

Det finns ju folk till alltSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Gert skrev 2016-07-03 21:21:55 följande:
    Stefan Löfven var inte tydlig med någonting innan valet - och det har varit ännu mer otydlighet från herr Löfven efter valet.
    Kan bero på att du bojkotter pk-media.

Det begränsar en smula. Du menar egentligen att Löfven var otydlig enligt avpissat.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-03 23:29:54 följande:
    Det kanske inte heller har aviserats på Avpixlat smile2.gif
    Det var tydligare före namnbytet, då hetta väl hatsajten politiskt inkompetent eller något liknande.

Sällan rasister visar sådan självinsikt.
  • FDFMGA

Jepp. Det är ju detsamma ungefär. Det inkorrekta är ju ofta en konsekvens av inkompetens.

• FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2016-07-04 09:56:51 följande:
    I princip kan jag hålla med dig, men jag vill ändå inte se nån åtstramning, utan enbart ett långt mer effektivt och "hårdhänt" bemötand med sakargument av de du kallar för hatflocken.

Det är långt mer effektivt och nåt som dom helt saknar motmedel för, vilket vi kan se i de länder dom lyckats tillskansa sig makten.
    Där försvinner, fabriceras bevis för påstådda kriminalitet, mördas och fängslas de som använder sig av ordets makt, just för att det är så effektivt och makthavarna inte har några motmedel förutom att eliminera sina motståndare.

Javisst, i debatten. Självklart.

Men jag tänkte på de hot som riktas mot offentliga personer, författare, journalister, politiker...

Det är i sig ett hot mot yttrandefriheten, faktiskt ett riktigt jävla stort hot. De flesta har familj, barn och de här kräken drar sig inte för att inkludera barn och familj i hoten.

Självklart handlar det inte bara om högerextremister som hotar och hatar, därför jag skrev extremister, men i och med att så många högerextremister hatar kvinnor som vågar ta sig ton blir hoten som riktas mot kvinnor eller flickor nästan genomgående av sexuell karaktär.

Ta Zara Larsson. Första dödshotet när hon var 10 och sen fler än FL:s snyfthöger skulle ha kapacitet att räkna till. Inte så jävla konstigt att hon skriver att hon hatar män. Och precis som förväntat blir snyfthögern oerhört förorättad då.

Alltså. Att komma tillrätta med kräken som försöker begränsa andras yttrandefrihet genom hot borde vara en av de mest prioriterade frågorna i samhället, utan yttrandefrihet förlorar demokratin sin mening. 
  • FDFMGA
    SmalaSara skrev 2016-07-05 00:14:58 följande:
    Hmmm, Säpo kanske har gett dem en uppsträckning och bett Dem hålla tyst så deras hemligstämplade material inte ut? Ja, din debattkompis kan säkert utveckla det där vidare åt dig... :)
    Kanske du kan utveckla på vilka grunder du anser att påståendet "Men av sju misstänkta gärningsmän är bara två ensamkommande ungdomar" är felaktigt.

Och Sarneckis uttalande "Då är det viktigt att man ger en korrekt bild av situationen. Det är inte på något sätt så att man ska dölja fakta, men man ska ha fakta innan man talar om det här" är det enligt dig bara ett exempel på hur de därna kulturmarxisterna du har span på försöker blanda bort korten.

Själv tycker jag att det Sarnecki säger i artikeln är vettigt men jag kan ju iofs vara i klorna på den kulturmarxistiska rättsuppfattningenSkrattande
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2016-07-05 03:22:57 följande:
    En annan teori är att när tjejer/kvinnor i Sverige behandlas illa av killar/män, objektifierande, förnedrande, utsätts för övergrepp, våld och kränkande behandling så är de i de fall de är svenska eller nordiska till ursprunget, inspirerade av och fostrade i ett samhälle med väldigt många invandrare, mångkultur och accepterande av andra kulturer där jämställdheten inte nått lika långt.

Ytterligare en teori är att det är Ryssland som iscensätter flyktingströmmarna till Europa för att instabilisera dem.

Du får gärna dementera dessa med fakta men tills dess ska vi betrakta dem som en sanning enligt din retorik.
    Det verkar osannolik. Fenomenet med tafsande killar går tillbaka till Hedenhös och säkert längre.

Vi har faktiskt kommit en bit på väg såtillvida att det för första gången i historien inte anses vara en självklarhet att kvinnor ska finna sig i att bli tafsade på.

Oberoende av om det är en sverigedemokrat som tafsar eller en ensamkommande flyktingpojke så är det viktigt att samhället säger ifrån, talar om att detta inte är ok och straffar individen som tafsat.

Sexuella kränkningar borde ha ett betydligt högre straffvärde än idag.

Jag minns när jag gick i skolan och det ansågs helt ok att vi killar tog tjejerna på brösten. Pojkar är ju ändå alltid pojkar, du vet. Trots allt har det hänt en hel del i Sverige sen jag var barn.
  • FDFMGA
    uddakvinna skrev 2016-07-05 13:57:25 följande:
    Måste fråga er som har stort förtroende för regeringen.
    Var hittar ni förtroende för någon som bara prata om inget händer.
    Eller förtroende för någon som drar in en massa muslimer i regeringsställning. För att citera en imam den som säger att det finns olika islam är ingen riktig muslim.
    Så hur kan homosexuella kvinnor och män vilja ha in fler av den sorten eller varför vill kvinnor i allmänhet ha in fler av samma sort
    Alla vet ju vad en äkta muslim tycker om dessa kategorier av människor
    Inga problem. Jah är varken muslim eller kristen så imamen kan ta sig i arselet.

Det finns många olika slags människor som är muslimer. Jag har jobbat tillsammans med en del. Somliga har jag aldrig gillat, andra har varit ok, en del har jag gillat och några har blivit vänner.

Det är väl närmast socialt handikappade rasister som hämtar sin info från Ekeroths kloak utpissat som tror att muslimer antingen kastar sten och våldtar svenska tjejer eller också smider ondsinta planer om att ta över och införa sharialagar i Sverige.

Paranoia, ditt namn är SDSolig
  • FDFMGA
    nihka skrev 2016-07-05 18:30:06 följande:
    Hejsidåsi! smile2.gif
    Hm, har Gert ogillat rikspolischefen nu igen.

Han är inte ensam - även Rataxes framför kritik mot Dan Eliasson.

Bäva månde regeringen när FL:s vassaste pennor har vässat argumentenSkrattande
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2016-07-05 18:54:31 följande:
    En som inte har förtroende för regeringen är artisten Naomi Pilgrim:

www.svt.se/kultur/musik/vagrar-varma-publiken...

Hon skulle ha uppträtt ikväll i samband med Stefan Löfvens tal i Almedalen men hon har nu hoppat av i protest mot regeringens politik.
    Är det dina åsikter hon framför: "Regeringen har gjort allt för att minska antalet människor som flyr hit. Det är en överjävligt dålig tidpunkt att fatta ett sånt beslut. Det måste finnas en annan lösning, det är så jag känner. Vi kan sätta människor på månen, vi har kapacitet".

Då förstår jag att ditt förtroende för regeringen har minskat.

Själv tror jag att det var ett nödvändigt beslut och det skadade inte mitt förtroende.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?