Inlägg från: Kverulant67 |Visa alla inlägg
  • Kverulant67

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-11-23 20:01:34 följande:
    Inte desto mindre tycks minsta viskning från Morgan Johansson tolkas av SD-svansen och diskuteras av dem med en sådan intensitet att en foliepropeller förefaller stå stilla vid en jämförelseGlad

Dessutom så tar det tid att rätta till alliansens misslyckade politik i synnerhet mot bakgrund av att S tyvärr inte har egen majoritet i riksdagen.

Trots allt finns det väl ingen regering i modern tid som skärpt till och moderniserat så många lagar som vår nuvarande.
    Är det inte lite märkligt att alla som inte tycker som du tillhör SD-svansen??? Så vitt jag vet så är inte SD uppe i 75%....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-28 20:10:22 följande:
    Mmmm ... Du kan alltså varken ha en kritisk syn på SDpropaganda eller förhålla dig sanningsenligt till vad andra faktiskt uttryckt här i trådarna.

Det du skriver liknar väldigt mycket det SDsvansen här i trådarna brukar göra och det gaggaisten brukar göra - Hitta på vad andra anser då de bemöts med fakta som de ogillar. Då byts det fokus och budbäraren tillskrivs en massa olika påstådda och påhittade åsikter - åsikter som aldrig uttryckts men avser att förminska budbäraren,  budbärarens person och budbärarens fakta.

Jag föreslår att du kommer tillbaks till debatten och argumenterar för DIN sak istället för att ägna dig åt svansviftande. 
    Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....
    För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-11-28 21:44:04 följande:
    Har gjort.

Brunt, brunt, ljusbrunt, brunt och mörkbrunt. Och någon som rapporterar om brun rapportering utan att kommentera. Sedan i kommentarsfältet brunt, brunt, ljusbrunt, brunt och mörkbrunt.
    Vad skoj att se en gammal moderat som du (enligt dej själv) ha hittat hem till yttersta vänstern!

Var hamnar blodrött på din skala???
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-28 21:48:44 följande:
    Du tillskriver mig åsikter jag aldrig gett uttryck för - så det som snurrar runt i ditt eget huvud finns där och ingen annan stans.

Det skribeneten har gjort har ingenting med dennes ev politiska tillhörighet att göra, det är ett krasst konstaterande att skribenten okritiskt spridit SDpropaganda - om det är av politisk naivitet eller om det är medvetet vet jag inte som sagt. Även om skribenten tidigare gett uttryck för åsikter som får mig att tro det senare. 
    Vad är det för fel i din uppfattningsförmåga??? Du kallar alla som kritiserat vänstern för SD-svans som en "viss annan" gör här och du kallar det för att det snurrar i mitt huvud???

Du kan säkert lyckas med din överlägsna ton bland dina obildade kollegor i järnverket eller liknande där du jobbar! Men det finns andra du inte lyckas dupera med ditt skitsnack!
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-28 21:56:46 följande:
    Påminner att den där som menade att SD skulle få över 100 procent av rösterna så småningom.

Nordkorea - släng dig i väggen 
    Hur får du att 25% SD, 25 S och 50% övriga blir över 100%???? Du verkar lika bildad som patriarc eller vad han kallar sej....
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-28 23:24:12 följande:
    Det var några är sen som en SD-aktivist här på såg framtiden för sitt parti utifrån premissen att SD ska fördubblas för varje val och kom fram till att de skulle få sisådär 150 procent vid ett framtida aval - och därefter 300 procent.

Jag visste inte att det var du.

Felet du gjorde i din uträkning var att du angav att 75 provcent ogillar SD medan 50 procent  inte gör det - summan blir 125 procent.

Tänk så här 75+50=125Skrattande
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:
    Haha så du är på allvar lika enögd som en viss annan i tråden som tycker att alla som inte gillar S tillhör en viss "SD-svans".....
    För att berätta något för dej som du inte verkar fatta! Ca 75% av befolkningen gillar inte SD, ca 25% gillar S..... Där emellan finns vi övriga dryga 50%, du glömde viss oss....
    Kan du ens läsa???
    Se mitt inlägg en gång till, kanske för svår ekvation för dej.....

Varför i helvete kallar du mej SD-aktivist??? Jag har 100 gånger sai de här tråden sagt hur jag inte gillar SD eller sådana vänsterfolk som du! Dvs jag tillhör denna 50% grupp!
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-28 23:29:28 följande:
    Det är inget fel på min uppfattningsförmåga av det skälet att jag inte håller med DIG om vad JAG tycker.

Det är nog så att världen och människorna är betydligt mer komplexa än du vill ge sken av här.

Om SDsvansen ljög om vilken annan politisk inriktning som helst så skulle jag fortsätta att kalla SDsvansen för just SDsvans - det är inte svårare är så. Men nu har ju SDen liten historia ihop med KD och M, så svansen ger sig inte på dem med propaganda. Men det kommer säkert det med. En hel den propaganda har kastats på Reinfeldt av just SDsvansen.
    Tja... Jo det är det nog..... Med andra ord stöder du Stalins massavrättningar av oliktänkande samt Kinas terrorvälde! Jag menar det är ju det V har stött länge och dessa har ni samarbetat med!
    M och KD har INTE ännu samarbetat med SD så håll inne med ditt skitsnack!
  • Kverulant67

Här har ni en fin S-politiker som lämnar statistik som passar vänstern bra! (Tyvärr saknas hur många av det kriminella som har utrikes födda föräldrar! (Enligt BRÅ får du då helt andra siffror som är riktigt skrämmande!). Denna tok-sosse vågar inte ens låta andra kommentera sina tokiga inlägg....
    https://www.facebook.com/olle.thorell

• Kverulant67
    nihka skrev 2019-11-29 00:24:02 följande:
    Det är för att jag till skillnad från dig håller mig till mina föresatser. Jag diskuterar inte med mobbare.

Ser att du halkat in på samma bana som mobbaren och tar till personangrepp. Tänker du också börja snyfta när konsekvenserna kommer?
    Hmmm vad är mobbingen menar du???
    Du är ju själv den främsta mobbare här mot det som inte tror att Maos Lilla Röda är vägen att gå!
  • Kverulant67
    FDFMGA skrev 2019-11-29 00:56:46 följande:
    Men jag kallade dig inte SD-aktivist, jag bara förmodade att du är lika klen på att räkna som aktivisten som trodde att SD skulle få över 100 procent.

kanske du har någon i din närhet som kan hjälpa dig att visa var det tokade till sig med procenten för digSkrattande

Förrsten, jag tycker att jag redan hjälpt dig - men föralldel.. Jag får väl leta rätt på dina matematiska krumbukter.
    Kverulant67 skrev 2019-11-28 21:40:49 följande:
    75 procent av befolkningen gillar inte SD påstår du

Därefter lanserar du ett päron, det vill säga det ovidkommande att 25 procent av befolkningen gillar S.

Och slutligen påstår du att 50 procent av befolkningen vare sig ogillar SD eller gillar S.

Då påstår du alltså att minst 50 procent av befolkningen inte ogillar SD.

Andelen av befolkningen som enligt dig som antingen ogillar eller också gillar SD är alltså 75 procent + 50 procent = 125 procent.

Lycka till med matematiken och textförståelsen - de kommer säkert att bättra sig så småningom, ungefär samtidigt som SD får över 100 procent i valet.

Finns inget päron jag kan förära din matteövning, så det får bli ett kunskapens Äpple
    Tja u kan säkert tvivla på mina mattekunskaper....Då jag är civilingenjör och hade faktiskt högsta butik i matte som tillsammans med gymnastik var mitt starkaste ämne och hade högsta betyg i just dessa 2 ämnen så tror jag inte jag behöver fråga någon om hjälp.....

Då får jag väl förklara mer pedagogiskt för dej!
    Vi har totalt 10 äpplen, Sven har 2.5 äpplen, Tore har 2.5 äpplen det som är kvar blir vad jag kan få det till 5 äpplen.... Dvs den delen av befolkningen som varken gillar ditt S eller SD (50% du missade nog ett av alternativen av 25%).....
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?