Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

FDFMGA skrev 2019-02-03 18:31:50 följande:
    Allt handlar inte om dig, Rebecka och ja - jag vet att du är kvinna och skulle jag skriva om dig så skulle jag använda pronomet hon.

Min kommentar avsåg den person som insinuerar att personer i den här tråden skriver om israels övergrepp i syfte att dölja sin egen antisemitism och judehat.
    Flash Gordon skrev 2019-02-03 13:13:17 följande:
    Nä, varför skulle någon skyla på dig?

Det är sossarnas standardlösning.

När det blir jobbigt att prata om sin egen antisemitism och sitt eget judehat så börjar man tala om "Israels övergrepp", som om det på något sätt skulle förklara deras egna åsikter.
    Visa mig något inlägg där Flash Gordon gett uttryck för judehat!
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    FDFMGA skrev 2019-02-04 11:16:22 följande:
    Nja, för ett parti med totalitära tendenser, typ KDSD, kan säkert all intern opposition te sig som en upprorsunge - och då i synnerhet opposition som kritiserar offentligt.

Men i ett öppet samhälle, i ett öppet parti som S, måste inte alla twitterfingrar vara riktade åt samma hållSolig

Samma fenomen som skulle ses som en svaghet inom ett parti kan vara ett annat partis styrka.
    Jag är lite nyfiken på varifrån behovet av brusmetandet av KD kommer sig? 
    Är det tvångsmässigt typ OCD eller bara ännu en form av härskarteknik?
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-03 23:10:47 följande:
    Who gives a shit om terroristvurmarstaten Israels fanbärare är hon, han eller hen. Det är samma terroristvurmarstat oavsett vem som hejar på dem.

Var du glad över att den svenska regeringen är intresserade av att prata med båda terroristvurmande sidor i Israel-Palestina hatstilleståndet. Utan påtryckningar om fred från det internationella samfundet och eldsjälar som den svenska regeringen hade ni troligtvis framgångsrikt utplånat varandra vid det här laget.
    Den svenska regeringens "prata med båda" resulterade sist i att Sverige hamnade på SWC's svarta lista, tillsammans med Björn Söder och läkaren på Karolinska. 
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-05 22:24:03 följande:
    Inte om homo/trams samtidigt är palestinier.
    ? om de samtidigt lever under förtryck från"kära systerparti" eller religiösa socialdemokrater...
  • RebeckaZ70
    Padirac skrev 2019-02-05 19:50:56 följande:
    Det jag tyckte var notabelt för israel i DI var hur lågt fri och rättigheter kom in för medborgare, i klass med hybridregimer.
    Jag vill veta mer om hur de kunde få fram en så låg siffra. Vi har inte mindre fri och rättigheter än andra moderna länder. 
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-06 23:15:00 följande:
    Och då är det mycket bättre för gay palestinier att flytta till terrorisktvurmande Israel och hatas som palestinier. Hyckleri!
    Om du inbillar dig att palestinierhat är normaltillståndet för vanliga israeler måste jag göra dig besviken. 
    Om du nu mot förmodan verkligen har någon sympati till övers för LGBT-palestinier borde du sätta dig in i vad organisationer som JOH och Pride Tel Aviv gör, till skillnad från "kära systerparti" och de religiösa socialdemokraterna. Medan 250 000 tågar i Tel Aviv Pride mördas LGBT personer under palestinskt styre. Jag lever i ett samkönat äktenskap som erkänns av staten, i ett palsetisnkt kontrollerat område hade vi levt under dagligt dödshot. Men det är jag som hycklar. Sure...
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-06 23:17:34 följande:
    Öppna ögonen!
    Mina ögon är öppna, till skillnad mot dina. Solig 
  • RebeckaZ70
    Mentat skrev 2019-02-06 18:27:23 följande:
    Att jämföra olika länder kan vara svårt men Freedom House kommer fram till ett liknande resultat då man ger Israel 79 (100), iofs att jämföra med Västbankens 28 och Gazas 12... Se freedomhouse.org/report/freedom-world-2018-table-country-scores

De har åtminstone den fördelen att de redovisar hur de har tänkt och resonerat så att man kan se om man anser att det är en rimlig bedömning eller har invändningar. I Israels fall finns rapporten på freedomhouse.org/report/freedom-world/2018/israel
    Padirac skrev 2019-02-06 20:31:58 följande:

Ska läsa era länkar mer noggrant när jag är tillbaka efter en weekendresa. 

Oavsett Israels placering (31) så är det värt att notera att socialdemokraternas mönstersamhälle hamnade på plats 109, trots alla miljarder som östs över "kära systerparti". 

Människors trygghet ligger inte heller i några placeringar på någon lista. Tänkte på i somras när jag läste att polisen i Sverige uppmanade äldre att inte bära sina smycken synligt, sent samma kväll gick vi genom stan här och de äldre satt med sina guldsmycken helt öppet. skilda världar
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-08 02:05:53 följande:
    Värt att notera är att sedan 1948 har staten Israel, trots allt skryt och skrävel, inte lyckats med mer än att bli en "flawed democracy" och frågan är om den senaste lagstiftningen inte gör att Israel trillar ner ytterligare några pinnhål. När det händer kan pensionärerna säkert bära med sig sina guldtackor i fickorna smile2.gif

www.nytimes.com/2018/07/26/opinion/israel-law...

Inte ens KDs "mönster- och "kära systerparti" SD är så tröga att de tror att Sverige vill byta plats med Palestina i demokratiskalan.
    Trots att vi levt med krigshot och fientliga anfallskrig sedan 1948 ligger vi på plats 31. Ett snäpp under Frankrike som haft fred sedan 1945. Före ett tiotal EU-länder som alla haft fred sedan 1945.
  • RebeckaZ70
    nihka skrev 2019-02-08 01:33:20 följande:
    Jaha. My bad. Då är det bara du som hatar palestinier. Resten av Israel verkligen älskar palestinier. Israel älskar palestinier så mycket att man har varit i krig/konflikt med dem sedan 1948 och inte ha dem som grannar:
    Sluta ljuga om mig.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?