Har du förtroende för regeringen?
Förlåt. Inlägg 1520
Förlåt. Inlägg 1520
Ja pga. av att SVD aven nämnde boenden i artikeln om Migrationsverkets mottagningar drog jag helt felaktiga slutsatser och presenterade en felaktig jämförelse.
Efter att ha googlat på denna händelse under eftermiddagen så inser jag att det finns hundratals inlägg från människor som vill kommentera polisens statistik som visar på en överrepresentation av våld på asylboenden. Inlägg som exempelvis menar att vi ska stänga gränsen, utvisa parasiterna och avrätta dom ansvariga..
Jag tycker att det är otäckt att nyheten verkar trigga igång så mycket hat och jag ifrågasätter också om jämförelsen med samhället i stort är rimlig. Hur ser det ut med våldet på andra institutioner? Är det också förhöjt? Vad drar vi i så fall för slutsatser av det? Triggar även sådan statistik igång en massa hat eller är det bara är när statistiken kan kopplas till invandrare som det triggar igång hat hos vissa? Vi vet nog alla svaret på den frågan...
Att du sen tror att jag diskuterar av något annat skäl är inte mkt jag kan göra något åt
Skulle det stå. Sabla autocorrect