Har du förtroende för regeringen?
Nja - snarare är det väl du som gör dig skyldig till det du anklagar mig för
Men jag kan be om ursäkt för att jag överskattade din förmåga att begripa konsekvensen av dina påståenden. Till mitt försvar kan jag då anföra att jag sällan gör mig skyldig till detta misstag.
Ja, du hade synpunkter på att jag inte är helt nöjd med regeringens politik och jämförde med ditt förhållande till KD.
Jag försöker ta det lite enklare nu. Vår regering består av två partier och i regeringsunderlaget ingår ytterligare två partier.
Regeringen är alltså inget parti som t ex KD. Ett KD i regeringsställning skulle behöva ha absolut majoritet i riksdagen för att få igenom den politik du vurmar för, annars skulle det bli kompromisser.
För övrigt så är det en av mina främsta invändningar mot högerpopulismen, den skulle nästan kunna utpekas som tankelättjans religion där man sällan eller aldrig förmår att föra ett självständigt och sammanhängande resonemang.
Jag kan citera ditt andra inlägg så du kan grunna på din förmåga en smula.
Om du fortfarande inte förstår så kan jag ge en ledtråd. Du får ta ställning till hur du skulle se på vad du tror skulle vara politiken från den regering KD ingår i i ditt hypotetiska bygge.
Missförstå mig inte. Jag tycker det är som en vacker saga att du äntligen funnit en politisk hemvist som passar dig och dina uttrycksformer
Du får bli bättre vän med verkligheten FDFMGA. För du kan nämligen ha ett lika stort förtroende för regeringen som jag har för KD (till och med större!) du kan även ha förtroende för regeringen för att exempelvis S sitter i den och du kan även motivera ditt förtroende närmare.
Det är inte lätt när man krånglar till det för sig.
Du verkar dock vara mindre chill än vanligt nu när det är valdag så ska låta dig vara ifred.