Inlägg från: Kverulant67 |Visa alla inlägg
  • Kverulant67

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2019-11-09 01:38:34 följande:
    Jamen om det bara är 5 personer i hela Sverige som säger emot dig så borde du klara av det bättre.

Hur gick det för dig i valet i förra veckan? Fick du lagt din röst? 
    Varför inte svara på inlägget i stället?
  • Kverulant67
    nihka skrev 2019-11-09 09:01:34 följande:
    Varför tar du hela tiden upp dina fantasier om mig i dina inlägg och sedan klagar på att jag svarar på dem?
    Kanske pga att du ALDRIG kan svara på dom, bara komma med någon konstig kommentar som ingen fattar....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-10 00:00:24 följande:
    du kanske inte ska jämför alla och ingen med den du känner bäst - det kan ju vara så att alla andra fattarSkål
    Vad menar du?
    Att 5 personer på FL är som teflonpannor och vägrar tro på fakta tycker jag bara är sorgligt! När alliansen ledde landet och gjorde misstag så var jag i alla fall karl att erkänna att det blev fel. Skulle vara skoj att se någon av dessa 5 att göra något liknande!
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-10 01:15:23 följande:
    Ja har precis fått info om att sharia-avtalet som alla pratar om är en nu avsatt kommunpolitiker som försökte köpa röster i utbyte mot en lokal.

Det behöver verkligen mer än teflonpannor för att begripa att detta är sharia-avtaletTomte
    Vad ni i vänstern kallar det för skiter jag i!
    Vi övriga är jävligt trötta på detta samt valinformation på arabiska som skickas ut i förorterna där S berättar hur hemskt det blir för dom om alliansen får leda landet... (Källa:SVT nyheter förr hösten)
  • Kverulant67
    storpappan skrev 2019-11-15 06:23:04 följande:

Nu börjar folket tröttna på "jöken" och SD får väl tacka för att numera vara riksdagens största parti enligt en ny mätning från Demoskop

Förvånande att MP+V får så höga siffror i dagens nya vålds-sverige...
  • Kverulant67
    Kanske att man är ytterst ansvarig. Man kan även fria folk när något är totalt fel som i exemplet.
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-21 20:18:11 följande:
    Jag tror att du inte är berörd av att det var en viskning  - har jag förstått dig rätt? Jag skriver uttrycker så har vi kanske spelat förbi viskningen - om det nu inte var just viskandet som upprörde dig.

1. Är det olustigt och märkligt att MJ uttrycker att det inte spelar någon roll för MJ att Jomshof kritiserat regeringens politik? 

- dvs Är det den upplevda nonchalansen mot Jomshof som du plockat upp från SDmedia som är märklig och olustig?

2. Eller är det olustigt och märkligt att MJ uttrycker att det inte spelar någon roll för MJ efter att Jomshof visat upp diverse rubriker/artiklar (som vanligtvis brukar skrivas i in tråden med undergångsprofeterna här på FL)?

- dvs Är det det upplevda nonchalansen mot brottsoffren som du plockat upp från SDmedia som är märklig och olustig?

3. Eller är 'det hela' olustigt och märkligt' att sociala och alternativa SD-nära och SDmedia gör en spinn på uttalandet i syfte att få det till någonting som MJ inte alls har uttalat i den kontext de försöker framställa det.

4. Eller är 'det hela' olustigt och märkligt' att Media annat än sociala och alternativa SD-nära och SDmedia INTE gör en spinn på uttalandet 

Eller är det någonting helt annorlunda du menar då du skriver 
    Digestive skrev 2019-11-20 20:44:55 följande:

För att den kom i anslutning till att regeringens politik kritiserades för att ha orsakat problem och efter att tämligen hemska fall hade räknats upp som symtom på problemen.

Helt enkelt ett olustigt läge att viska/mumla: >>För mig spelar det ingen roll.<<.

- i så fall vad? och varför
    Kan inte vara lätt att sitta och försvara en regering som misslyckats så kapitalt.....
  • Kverulant67
    Padirac skrev 2019-11-22 00:19:58 följande:
    Om att fråga en skribent vad han menar med ett inlägg är att försvara en regering så är det... faktiskt väldigt lätt.

De flesta uppfattar nog inte en fråga som ett försvar av någonting - men man ju aldrig hur det ska uppfattas och på vilket sätt folk förstår saker.
    Uppfattas??? Är du helt blind??? Våldtäkter på barn och unga tjejer,,dödsskjutningar och ett 3 dubblat antal rån det senaste äret.
    Tja hur tror du att vi normala svenskar uppfattar det??????
  • Kverulant67

Bara en sann Sosse kan gillar Morgan J.....
    Han sitter i princip helt paralyserad ändå var det ca 2015 då allt brakade lös med sexbrott, rån mord mm.....

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?