Har du förtroende för regeringen?
När du kommer med siffror som inte stämmer ger jag de rätta siffrorna och källhänvisar. Fel på det?
Angående vilka som bor i dessa områden:
Ungefär hälften av alla som vid det senaste granskningstillfället bodde i ett utanförskapsområde var födda i Sverige. Ungefär 18% var födda i ett europeiskt land och lite färre än 32% var födda utanför Europa."
Sedan får man hålla sig lite kritisk till Folkpartiets siffror och urvalskriterier, väldigt många områden är inte med. Det är överhuvud taget vanskligt att kommentera något utan att först ha djupdykt i rapporten.
Jag tycker det är fantastiskt att hälften har fått jobb och att kurvan hela tiden pekar uppåt, men att vi kan sikta högre där med språkstudier och integrering. SD vill ju inte ha integrering alls så de kommer inte att vara till någon hjälp där.
Jag tycker du har ett konstigt sätt att resonera när du säger saker och sedan låtsas att jag sagt dem och sedan säger att det är ett konstigt sätt att resonera.
Man kan inte läsa utanförskapets karta och tolka statistiken som ok. Det är riktigt illa, och att det blivit värre de 20 senaste åren är för att många inte tar det på allvar och skyller den som tolkar statistiken på ett negativt sätt, som främlingsfientlig. Det är oansvarigt och nonchalant. Det är knappast av ondo många inkl jag är uppriktigt oroliga för Sverige.