Inlägg från: Rataxes |Visa alla inlägg
  • Rataxes

Har du förtroende för regeringen?

RebeckaZ70 skrev 2019-02-22 17:40:37 följande:

Inget ont som inte har något gott med sig.

"Ärendet ingår i

HD:s arbete att ta fram en praxis för

utvisningsbeslut gällande utländska

personer dömda för brott i Sverige."

Då kanske Sverige kan börja utvisa de 80 000 som Ygeman lovade?

Praxis har ju varit att utvisa skötsamma personer som försörjer sig själva på arbete eller genom att driva företag och såna kan man ju inte ha. Det är ju stor risk att de inte kommer att tillhöra såssarnas valboskap.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2019-02-23 08:38:44 följande:

Jag kan inte se att jag skrev att det finns 80 000 utländska personer dömda för brott i Sverige, som ska utvisas, men du kan ju alltid ta och visa mig var det står?

80 000 om året skulle avvisas enligt Anders Ygeman.

www.gp.se/ledare/vad-h%C3%A4nde-med-de-80-000-utvisningarna-1.4305932

Att utvisa de kriminella som redan dömts till utvising är en bra början.

Det finns säkert några professionella gråterskor som kan stoppa även de utvisningarna. Kostar det bara 3000 spänn att stoppa en flight så kan säkert ett antal vurmande aktivister avstå en och annan sojalatte till förmån för gråterskorna.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Rataxes
    Mentat skrev 2019-03-04 08:18:10 följande:

Jadå, visst såg (s) länge till att hålla rent åt vänster men det har jag aldrig heller ifrågasatt. Det hindrar inte att (vpk) sedan länge har varit en del av (s) regeringsunderlag i riksdagen - det är helt enkelt två olika frågor.

Exempelvis var ju Olof Palme beroende av aktivt stöd för att ens kunna få en fråga till lottning 1973-76. Det du svarar på är något helt annat än det jag har skrivit.

Hållt rent åt vänster? Det finns många gamla kpml(r)are hos såssarna. Föreställ dig ramaskriet om en NMR-are skulle gått till t.ex moderaterna.
  • Rataxes

Läser om folkpartisten som plockar ut 412000 genom att hyra sin mans lägenhet i andra hand. Det gick snabbt att lära sig knepen av sina nya polare.

• Rataxes
    K Markatta skrev 2019-03-04 13:16:57 följande:

Regeringen Löfven är så usel att den nu till och med sågas på Aftonblaskans ledarsida:

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/qn2AM1/bedrovligt-att-regeringen-inte-forutsett-kaoset-pa-haktena

Bedrövligt att regeringen inte förutsett kaoset på häktena

Häktena är så överfulla att Kriminalvården kallat andra myndigheter till krismöte. Att regeringen inte har förutsett att alla straffskärpningar skulle leda till denna akuta situation imponerar inte.

Ta bara ökningen av antalet häktade för vapenbrott. En straffskärpning för brottet trädde i kraft den 1 januari 2018 och ledde till att antalet häktade femfaldigades jämfört med året innan. Från 65 till 328. ... En normalbegåvad elvaåring som inte sovit sig igenom mattelektionerna kan räkna ut att om lagstiftning sker i syfte att fler ska häktas, som i fallet med vapenbrott, så behövs fler häktesplatser.

I helgen, efter att larmrop från kriminalvården lett till rubriker, övergick justitieminister Morgan Johansson därför till plan B. Han skyllde på den M-KD-budget som blev statsbudget. Som om regeringen hade hunnit bygga nya häktesplatser om dess egna siffror gått att baxa genom riksdagen.

Då har det gått långt, när en vänstervriden skvallertidning sågar en såsseregering.

Normalbegåvad var det ja.

Nåja, är det något som puttefnasket är bra på så är det att skylla ifrån sig.
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2019-03-30 17:38:22 följande:

En person som är så desperat i sin iver att brunsmeta mitt hemland så att hen till och med hänvisar till förintelseförnekare kommer, oavsett bortförklaringar och vidare lögner, fortsättningsvis inte att få annat än mitt djupaste förakt. 

Törs man fråga vem som visat så dåligt omdöme?
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2019-04-10 19:11:37 följande:

"Att jag håller ett anförande om religionsfrihet innebär inte att jag håller med alla som medverkar eller arrangerar, säger Lars Adaktusson till ETC."

Var det något mer?

Såssen tål inte att KD har medvind och att folk tenderar att gå högerut. Det gäller både Bill, aftonslaskens ledarskribent och sagotidningen ETC.
  • Rataxes
    Rataxes skrev 2019-05-05 10:38:32 följande:

Det var tyvärr inte första gången jag suttit i skyddsrum.

Det vänder sig i magen när jag hör den ramsan . Och när jag läser att ledande socialdemokrater inte ser något kontroversiell med den blir jag riktigt förbannad.

Första gången hon suttit i skyddsrum...

Jävla mobil.

Läste att det nu var uppe i över 450 raketer.

Tänkte på när nazityskland skickade raketer mot Storbritannien, och hur de besvarade raketanfallen.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-05-05 11:23:22 följande:

Peter Wolodarski. Hur svårt är det att kolla fakta? Förr var det vänstern som satte tonen i sociala medier. Nu är det högern. Viljan att påverka är fortfarande större än respekten för fakta.

www.dn.se/ledare/peter-wolodarski-herregud-hur-svart-ar-det-att-kolla-fakta/

Sammanfatta för mig och andra som inte vill betala för dagens kräkheter.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2019-05-05 11:45:17 följande:

Moderaten Tobias Billström gick bananas på Twitter över att det hade flaggats med röda flaggor i Umeå den första maj.  Om Billström hade kontrollerat saken lite närmare hade han insett att socialdemokraterna hade hyrt flaggstängerna av kommunen och att moderaterna själva vid ett flertal tillfällen hade hyrt samma flaggstänger av kommunen för att hissa moderatflaggor.  Peter Wolodarski anser att Billström borde ha kontrollerat uppgiften innan han började kampanja om händelsen på sociala medier. Nu resulterade åsidosättandet av faktakontroll att Billström gjorde sig till åtlöje.

Tack.

Det var korkat, men Billström hör ju till den där tröga låtsahögern inom moderaterna så jag förväntar mig inga stordåd från honom.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?