Har du förtroende för regeringen?
nihka skrev 2016-04-23 11:19:34 följande:
Så man ska agera på ett visst sätt utifrån att man utgår från att det förhåller sig på ett visst sätt. Och om man inte anser att det förhåller sig på detta sätt?Hela "åsiktskorridortesen" - anser jag är ett påhitt av de som vill att man ska tycka som dem och att det skulle det finnas en "korridor" som utgör ett hinder för att "få" tycka som dem. Hela "PK"-debatten och åsiktkorridortjatet seglade upp tillsammans med SD. SD gillar inte att man inte gillar det SD gillar och därför ska alla som inte håller med dem utmålas som hop mentalt sovande zombies som famlar sig fram genom en smal "PK-åsiktskorridor".
Jag är tillräckligt självständig eller obstinat att tycka efter eget huvud och jag gillar mångkultur - inte för att mångkultur är utan problem utan för att jag anser att vinsterna är större än problemen och mångkulturens motsats leder till verkligt stora problem.
Jag är stadigt emot SD för att de står för assimileringspolitik och har en brun bakgrund som fortfarande luktar så illa att inget de har att komma med inte mer eller mindre åtföljs av en besvärande odör. Jag har inte den uppfattningen för att någon talar om för mig att det är "rätt" uppfattning och jag tänker inte ändra på den oavsett hur många som talar om för mig att det är "fel" uppfattning. Och än så länge får man rösta som man vill.
Dorian har den ultimata definitionen som sidfot. "Vuxenspråk för du är dum".
Märkligt att debatten får en sådan slagsida mot "att man inte tycker det man påstår sig tycka". Och att somliga alltid ska pråla med att de är politiskt inkorrekta eller på nyspråk att de inte hänger i åsiktskorridoren.
Nåja, det är väl enklare det än att förhålla sig till SD:s senaste utspel om att bara flyktingar från Sveriges grannländer ska tas emot.