KillBill skrev 2017-01-20 08:48:14 följande:
AKB har visat att hon varken klarar av att leda moderaterna eller alliansen. Jag tror att vi kommer att få se ett moderat parti som tappar stort samtidigt som centerpartiet kommer att öka kraftigt. Det förvånar mig inte om centerpartiet snart är det största allianspartiet.
Risken är att vi nu får ännu mer av populism, där sakfrågor och konkreta lösningar inte kommer att debatteras alls.
Som när hon "förklarade" varför M nu ändrat sig, vi har problem med skola, vård och Polis, Sverige går åt fel håll.
Jaha, som om inte alla vet och säger det, men inte ett ord om lösningar som M eller SD har som skulle fungera i nutid.
Vem är inte intill döden less på att höra det?
Jag är iaf det, och vill höra nån föra fram konkreta förslag som gör skillnad nu.
Att det går att lösa om det får ta några år, det vet alla, men vad kan M göra nu som inte regeringen eller nån annan inte kan?
Det är ju för fan personal som behövs, och det åstadkommer ingen med politiska beslut som säger mer pengar och mer resurser.
Vi behöver ett "kristänkande" och okonventionella lösningar, annars så återstår bara att vänta ut den tid det tar för att folk ska ha utbildat sig.
Jag säger som en okänd kvinna sa, först hade vi gamla moderaterna, sen fick vi nya moderaterna, och idag är det dom desperata moderaterna.