Det finns ingen gräns för invandring. Möjligen finns en gräns för kommunernas förmåga att integrera nykommande, men det varierar eftersom kommuner har olika resurser när det gäller tillgång till bostäder, arbete, skola och social service.
Sverige är ett stort land med en liten befolkning. Invandring gynnar Sveriges utveckling.
Dessutom har vi en moralisk skyldighet att ge skydd åt flyktingar.
Så hur trollar du bort kommunernas gräns i förmåga?
Det gör jag inte, jag kan tyvärr inte trolla.
Och du läser slarvigt
Du skrev:
"Det finns ingen gräns för invandring. Möjligen finns en gräns för kommunernas förmåga att integrera nykommande, men det varierar eftersom kommuner har olika resurser när det gäller tillgång till bostäder, arbete, skola och social service"
Jag undrar då hur kommunernas sammanställda förmåga att ta emot nya flyktingar (som du här erkänner kan vara begränsad) inte samtidigt skulle utgöra en gräns för hela Sveriges förmåga?
En gräns är ett definitivt tak.
De begränsningar som orsakas av kommunernas resurser är temporära.
Förstår du skillnaden?
Är inte även en temporär gräns en gräns?
Temporär över vilket tidsperspektiv och hur löses bristerna?
Jodå, jag förstår skillnaden rent principiellt, men i praktiken hänger de ihop.
Nej, jag tycker det också. Nästan som om allt gnäll om miljöpartiet har eskalerats för att inte den massiva kritiken mot SD ska sticka ut så mycket. En slags normaliseringsprocess.
...eller så får man vad man förtjänar.......nej, då skulle mp ha mycket mera skit.
Jag rycker mp har kommit rätt lindrigt undan i media med tanke på så mycket dumheter de kommer med genom åren.
Dock har det skrivits lite på senare tid....det blev väl helt enkelt för mycket att även för mp-vänlig media skulle kunna fortsätta blunda...