Har du förtroende för regeringen?
Nej den slutsatsen kan man inte dra.
Om dom inte svarar så betyder det bara att vi inte vet om dom tar avstånd eller ej.
Allt annat är förutfattade meningar och det ska man akta sig för att döma andra på.
Nej den slutsatsen kan man inte dra.
Om dom inte svarar så betyder det bara att vi inte vet om dom tar avstånd eller ej.
Allt annat är förutfattade meningar och det ska man akta sig för att döma andra på.
Hanna Stärne tillhörande yttersta vänstern.
Ja, herregud.
Och naturligtvis tar SVT och AB avstånd från kommunismen - så det uteblivna svaret beror väl på att de också tar avstånd från kloakrasismen.
I det här fallet är det väl bara så att vissa individer är så främmande för miljöer utanför SD:s att de omedelbart börjar hojta kommunism.
Bara här på FL har vi ju haft en hel hop med sverigedemokrater som kallat allt från moderater till västerpartister för kommunister.
Och jag tycker att det är en illvillig tolkning i avsikt att misskreditera.
Men du har rätt, det är inget att diskutera, vare sig du eller jag vet vad dom människorna tycker och jag tror inte vi kommer längre än så.
Förvisso, jag bara menade på att det var förenklat att dela in synen på invandring i höger och vänster, för och emot. Men sverigedemokrater brottas ju ofta med ett svartvitt tänkande, dock.
Är det den nivån du håller i dina diskussioner, att den som inte håller med dig i dina tolkningar saknar något innanför pannbenet.
Jag skulle kunna säga att människor som drar negativa slutsatser om andra för att det ska passa deras världsbild är okunniga och ganska korkade.
Och sen då, ska vi kasta sand på varandra?
Nej tack, det är en diskussion jag kan avstå ifrån.
Sen undrar sd-människor varför ingen vill ta diskussionen med dom, det är ju ni som inte tål mothugg, utan att gå till personangrepp.
Man får inte tycka annorlunda än er.
Jag vidhåller att du väljer att göra en illvillig tolkning av ingenting.
Men min del i den här diskussionen slutar här.
Jag ger dig sista ordet om du vill ha det.
Angående vänsterorienteringen inom media och hur det påverkar medias rapportering:
www.annatroberg.se/2014/09/10/researchgruppen-ar-bara-ett-glorifierat-medborgargarde/
Ansvar är att vurma för nedrustning och se till till alla människor på detta klot har det bra.
Det gör det inte heller. Men vi skall vara med och ta vårt ansvar.
Det gör det inte heller. Men vi skall vara med och ta vårt ansvar.
Det är väldigt svåra frågor detta, då är det enkelt att tro att minskad invandring löser allt, men så enkelt är det ej.
Det är vi återigen inte.
Inte det minsta, flyktingmottagandet är på väg mot kollaps och regerings lösning är modulhus som kommer kosta 20000:- i månaden för en trea. Låter som en bra idé, Romerna är fria att bygga kåkstäder mitt i våra parker och använda förskolornas lekplatser som toaletter.
www.expressen.se/ledare/flyktingmottagandet-ar-pa-vag-att-kollapsa/
Mera skatter på väg. Kul.
www.skattebetalarna.se/kampanj/skattesmall-nej-tack
Hm, Göran Andersson är en riktig doldis som folkpartist för mig, kan du inte berätta lite mer om hans funktion inom partiet?
Att Torekull blivit miljöpartist på ålderns senhöst hade faktiskt gått mig helt förbi, tyvärr verkar han väl vara på väg in i dimmorna mentalt, jag menar att stänga landet för "villkorslös invandring" låter sig självklart inte göras eftersom den villkorslösa invandringen inte existerar överhuvudtaget. Tja, vill man töja lite på begreppen så ok, den fria rörligheten inom EU skulle ju kunna betraktas som villkorslös.
Hursomhelst - ett samarbete med den debila rasismen inom SD skulle inte vara till gagn för någon, inte ens SD vars främsta behov är att få gnälla gränslöst.
Däremot kan jag tycka att de problem som en relativt kraftig invandring innebär för ett land med bostadsbrist borde innebära att regeringen söker samarbete med allianspartierna om hur en mindre stelbent bostadspolitik borde utformas.
I dag är det nästan omöjligt för ungdomar utan kontakter att få tag på en hyresrätt i storstadsområdena och i denna situation så väljer man att gå på Finansinspektionen förslag om att införa regler som ytterligare försvårar genom att begränsa möjligheterna för förstagångsköpare att låna till en bostadsrätt.
Det är en gåta hur man kan undgå att förstå vad detta kommer att innebära.
Nja, Sverige ha haft en galen bostadspolitik sedan Hedenhös, ungefär.
För min del så är det väsentliga varför politiken har varit galen medan en sverigedemokrat enbart fokuserar på om "Hedenhös" var invandrare eller inte.
Denna "tokstolle", som du kallar honom, har varit chefredaktör för en rad tidningar, bland annat för SvD och Dagens Industri, som han också var med och grundade.
sv.wikipedia.org/wiki/Bertil_Torekull
Jo, men man kan inte avvika så kraftigt ifrån "vår" grundsyn och världsbild. Får en sverigedemokrat önska öka invandring? Om nej: Du tycker som jag.
Intressant att se att förtroendet bara är 21% även här inne på detta forum där det finns så många vänstersumpatisörer. Eller är det så att ni är missnöjda över att inte V ingår i regeringen kanske eller att F! Inte kom in, tack och lov!
I denna stora fråga avviker han markant, i alla fall.
Min världsbild omfattar i denna fråga ett samhälle med många kulturer och dit människor i nöd kan fly och finna en fristad. Men det är inte, och kommer inte att vara ett lätt "projekt".
Varför pratar aldrig Miljöpartiet om miljön och klimatet? Allt de pratar om är ökad invandring, generös flyktingpolitik, feminism, ökad jämställdhet mellan könen osv. Har miljöpartiet givit upp miljöpolitiken?
Har du någon källa som bestyrker att bensinskatten finansierar invandring?