Har du förtroende för regeringen?
Nu är i alla fall socialdemokraternas presschef polisanmäld för sina anklagelser och påståenden - om SD i det fallet.
Där kan man bl.a. läsa följande:
Väldigt svinigt av SD om ni frågar mig.
Nu är i alla fall socialdemokraternas presschef polisanmäld för sina anklagelser och påståenden - om SD i det fallet.
Det är beklämmande men det här är faktiskt en del av Moderaternas regeringsunderlag..
Ungefär såhär:
Minister vill få det att framstå som att regeringen höjer studiebidraget.
Verkligheten är att det är prisbasbeloppet som höjts på grund av inflationen och att studiebidraget därför höjs automatiskt, oavsett regering. Det är SCB som räknar fram det nya prisbasbeloppet.
Socialdemokraterna köper nätannonser anonymt via föreningar och organisationer för 3 miljoner under 30 dagar.
twitter.com/niklassvensson/status/1564977123433095169
www.expressen.se/nyheter/val-2022/s-kopte-natannonser-for-tre-miljoner-i-valspurten/
"Under 30 dagar köpte Socialdemokraterna politiska annonser på nätet för över tre miljoner kronor - bland annat via dotterbolag och föreningar, avslöjar journalisten Emanuel Karlsten."
Socialdemokraten Jan Emanuels åsikt om sitt parti:
Jan Emanuel Johansson: Kan inte rösta på mitt parti (msn.com)
Detta möte i annonsen slutade dock med att ABF, där mötet skulle hållas, vägrade släppa in Nyans genom dörren.
På övriga planerade möten kom dock Nyans in och deltog.
Rörigt där på vänstersidan, minst sagt.
Absolut noll av självkritik hos Morgan Johansson, istället vill han lägga ansvaret på "samhället".
https://fb.watch/fog7U-OVsz/
Den kända finansmannen Robert Weil som varit Liberal hela livet väljer nu i stället att stödja Magdalena Anderssons regeringsalternativ.
www.dn.se/kultur/robert-weil-jag-har-alltid-identifierat-mig-med-liberalerna-men-inte-langre/
Läs och lär. Så här fungerar korruption i praktiken.
?Det moderata kommunalrådet Ann Landerholm i Strängnäs har varit med och fattat viktiga beslut gällande den stiftelseägda Europaskolan i kommunen, det samtidigt som hennes man är vice ordförande i stiftelsen som äger skolan?
sverigesradio.se/artikel/1740867