Jonnynilsson skrev 2022-08-24 08:04:03 följande:
Det är otroligt intressant på hur många punkter sossarna och SD numera är överens. Jag hörde precis på nyheterna att sossarna lagt fram ett förslag som innebär att alla pedagoger i förskolan ska ha goda kunskaper i svenska språket innan de anställs och redan anställda ska få möjlighet att studera svenska på arbetstid.
Min fundering då över att om det förslaget kommit för några år sedan från SD, L, KD eller M så hade man inom Socialdemokraterna skrikit att det är rasistiskt.
Jag har också reflekterat över att alla förslag som lagts fram för att göra det bättre för folket så har sossarna varit väldigt sent ute. Det känns som om att de faktiskt inte har några egna idéer alls. Man verkar vänta ut övriga partier och sedan tar man den idén som de tror att medborgarna ska gilla bäst.
Populism nån?
Vi får hoppas att svenska folket genomskådar sossarna så vi får ett regeringsskifte efter valet.
Som vanligt relativiserar du SD. Förslag om att personalen ska behärska svenska har aldrig varit fel och har vad jag vet inte kritiserats. Problemet med SD är deras riktigt rasistiska utspel t.ex att judar inte är svenskar, förlag om att riva broar till Rinkeby, enkelbiljett till Kabul samt homofobiska uttalande där man exempelvis kallar Pride för bögparaden och föreslår att Pride ska förbjudas o.s.v.