-
Jag är helt enig med din analys.Padirac skrev 2022-05-08 18:58:45 följande:EB har ju svalt nyssnazisterna SD och deras retorik med hull och hår, att EB sedan av sina partikamrater framställs i en av de symboler som står SD nära tillsamman med våldsretoriken om att skjuta invandrare i ett upplopp gör det inte förvånande att hela grejen ifrågasätts. EBs flört med de främlingsfientliga genom en illa vald retorik gör att ingen annan än hon själv bär ansvaret för att bilden kan tolkas som den gör, till och med av den partikamrat som ursprungligen publicerade bilden.
-
Såg inte debatten men ser att Ebba får mycket kritik för att ha påstått rent nonsens om byggtiden för ny kärnkraft.Digestive skrev 2022-05-08 23:22:59 följande:De förlorade mitt intresse redan när de tummade på familjeåterföreningen.
Var Partiledardebatten idag något att ha? - om du såg den. Tyckte att energidebatten var lite intressant men då är jag inte heller så uppdaterad i partipolitiken. -
Lägger den här.
-
Tidigare har Ebba Busch agerat på ett sätt så att att det blivit tydligt att hon inte respekterar svensk lagstiftning. Nu resonerar en moderat politiker på samma sätt.
Det är trist att se profilerade borgerliga politiker visa sitt förakt för svensk lagstiftning och det svenska rättssystemet.
Den brunblå sidan brukar propagera för att inför att ett utvidgat tjänstemannaansvar. Frågan här är dock hur ska vi behandla kommunpolitiker som med medvetet bryter mot svensk lag. Jag tycker att den typen av politiker
ska förbjudas inneha högre politiska befattningar. Vad tycker ni?
www.dn.se/sverige/staffanstorp-vagrar-ta-emot-kvotflyktingar-kommer-inte-mota-dem-pa-flygplatsen/
-
Den rasistiska, högerextrema och nationalrevolutionära organisationen Bevara Sverige Svenskt a.k.a. Sverigedemokraterna har kvar samma telefonnummer. Tyvärr stannar det inte med telefonnumret..
-
-
-
Fundamentalistisk kristdemokratisk abortmotståndare blir riksdagsman.
www.dn.se/sverige/abortkritiker-ersatter-sjukskriven-adaktusson-i-riksdagen/
-
Expressens valkompass verkar inte särskilt seriös. Om man instämmer samtliga påståenden blir man sverigedemokrat. Gör man tvärt om och svarar nekande till alla svar så blir man centerpartist.Flash Gordon skrev 2022-05-11 07:27:04 följande:Själv gjorde jag den på Expressens hemsida. Föga oväntat blev det hög procent samstämmighet och i tur och ordning: M, SD, KD med bara nån enstaka procentenhet emellan dem.
Långt ned till L sedan. Ännu längre ned till C och S-V-MP knappt synliga.
. -
Digestive skrev 2022-05-10 21:36:00 följande:Läste du ledaren? Jag tycker att den ställer en del intressanta frågor.
"Alla som inte lyder och respekterar svensk lagstiftning väljer att inte vara en del av Sverige. Så sa Ebba Busch nyligen i en debatt med justitieminister Morgan Johansson i "Studio Ett". Det var ett spektakulärt uttalande. Särskilt som hon själv nyligen accepterat ett strafföreläggande om grovt förtal i samband med den infekterade hustvisten med 81-årige Esbjörn Bolin"- - -"Visst är det lustigt att just invandrare som begår brott påstås hata Sverige? Men brottsbelastade Ebba Busch och hennes kriminella kollegor i SD beskrivs som "Sverigevänner" av sina anhängare. På ren svenska kallas det hyckleri"