Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

klyban skrev 2022-05-02 10:39:26 följande:

Vi vet redan att det är fel ditt påstående och desinformation.

Men jag förstår du försöker det narrativet, då det är ovanligt pinsamt när man har ebba la pen vara undrande varför inte polisen skjuter in bland oskyldiga.

Intressant att du tar upp NRM och sen tror det finns en relevans, men kanske det har med de aktiva medlemmarna ifrån den tiden SD var nazister du tänker på?

Så ja, förklara gärna vad du menar och kom ihåg att agendor tål inte saklighet.

Du har fortfarande inte förklarat varför det är fel att anta att den som viftar med sovjetflaggan är kommunist.
    det enda du gör är att försöka blanda bort korten med att förtala Ebba Busch genom att kalla henne ?le pen?, som är en ryssvänlig högerextremist, och försöka koppla ihop mig med SD.
    Att vänstern inte heller agerar mot personer som viftar med Rysslands flagga är lika osmakligt som hammaren och skäran.
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    klyban skrev 2022-05-02 11:19:46 följande:

Ditt fel är din generalisering, som är inkorrekt på detta och inte lite heller.
    Men det är lugnt, jag förstår din agenda vägrar ta in nått sånt.

Undrar varför man inte har fascism i Sverige och skjuter in bland oskyldiga som ebba la poen udnrade varför de inte gjorde, ja, då blir det så här.

Man förstår vi ska låtsas om att det inte är så, för det är så regelböckerna fungerar i den agendan, där sina motståndare har alla regler, förordning och lagar att tänka på, plus det man hottar påför dagen som inte ens existerar.
    Medans i deras egna regelbok är sidorna tomma och man berättar vi kan aldrig göra fel.

Vad vi vet är att extremhöger stod bara för veckor sedan och hylla ryssland, men såklart, det är väl nått vi ska glömma av också.

Fortfarande saknas förklaringen till att det är fel att anta attt den/de som viftar med en symbol för kommunismen är just kommunister. 

det enda du gör är att fortsätta ditt förtal av Ebba Busch, och blanda bort korten med att börj asvamla om extremhöger. 

var det högerextremister i vänsterns förstamajtåg som viftade med ryska flaggan eller vad menar du?
    ibland är det helt omöjligt att förstå dina inlägg.

• RebeckaZ70
    klyban skrev 2022-05-02 13:13:46 följande:

Du generaliserar, då blir det aldrig rätt och när vi även vet de är extremt få.
    Men jag förstår du gör, då du tror alla är kommunister som inte håller med dig, det är nått du får jobba med.
    Jo, en sak till, du kommer aldrig acceptera någon förklaring som ggr emot din agenda.
    Så varför skulle jag lägga ned tid på det och när redan allt står då och du medvetet "missförstår ".
    Det fattar vi alla att det faller på sin egen orimlighet, vill du försöka igen?

Det ebba la pen sade, det är officiellt så förtal kommer aldrig på plats och det var det hon sade.
    Men förstår inom fascismen så ska man aldrig erkänna fel, och det är exakt det vi ser nu, ebba la pen har aldrig fel.
    Inte ens när det är så uppenbart som nu.

Vad vi vet är att högerextrema stod och hylla ryssland bara för några veckor sedan, det är tydligen nått vi ska glömma av.
    Jag förstår ni skäms svårt för detta, så vilken whataboutism och prata om annat eller glömma ska du komma med nu?

Det är dock riktig komik att du generaliserar och sen tror dig säga nått sakligt och sen tror ingen ser det.
    Vi får hoppas att SD och KD brunar upp sig mer, för senaste valet så blev det en satans massa röster mindre.

Och visst är det intressant att högerextrema/SDe inte kan föra sakpolitiska diskussioner.
    Inte så konstigt heller, då sakpolitik är de inte intresserad av och diskutera och lösa, det är bara talepunkter för hela slanten som du sen upprepar utan reflektion om det stämmer eller inte.

Jag generaliserar inte, jag ställer en rimlig fråga eftersom det förekom kommunistsymboler och ryska flaggor i ett demonstrationståg ordnat av vänstern. 

Att du inte törs svara på en enkel fråga är talande.

du fortsätter alltså att förtala Ebba Busch genom att kalla henne för ?le pen? som är en fransk Putinvänliga högerextremist, 

Anser du att ebba Busch är en putinvänlig högerextremist?

Anser du att jag är en högerextremist?

Är du medveten om att jag är judinna? Som du kopplar ihop med nazism?

förstår du vilka felkopplingar du gör?

kan du svara på dessa enkla frågor?

• RebeckaZ70
    klyban skrev 2022-05-02 14:09:05 följande:

Du generaliserar, finns liksom inget runt för dig där ,er än sltua generalisera.
    ebba la pen undrar varför man inte ska skjuta in bland oskyldiga, och du väljer prata om annat.
    MYCKET TALANDE!!!!

Frågan ställs oavsett vilken religion som man har som hobby   och när man försvarar högerextrema och hur SD bara för veckor sedan stod och hylla ryssland och nu ska vi låtsas om och glömma detta.
    Varför, det tyder på svåra sakpolitiska missar och när man gör en sådan 180 gradare.

Men kanske det är dax och ställa dig frågan om du som jude ska försvara denna högerextremism.
    Kanske du tillhör en av de som tror att socialdemokrater är nazister och SD som har aktiva medlemmar från nazisttiden inte är.

Du är medveten om att högerextrema har inget övers för judar, utom när det passar deras narrativ?
    Eller har du missat det också?

Tycker även idet är intressant att du blandar om korten och SEN ställer "frågor".

Det blir alltid så tokigt när agenda och narrativ styr för er.

Det här är ju som att försöka valla kattungar

Du kan alltså inte svara på om det är rimligt att tillåta Sovjetunionens flagga och den ryska flaggan i en demonstration som ordnas av vänster. Det är att generalisera

Sedan försöker du helt ovidkommande att dra in Ebba Busch i någon pseudodiskussion. Dessutom koppar du henne till Putin och högerextremism genom att kalla henne ?Le Pen?

Därefter försöker du få mig att framstå som någon som försvarar SD! Vilket jag aldrig har gjort

Vidare- jag är inte troende och har ingen religion som ?hobby? ( vilket föraktfullt uttryck du använder på troende människor?) jag tillhör däremot den judiska folkgruppen. Du borde ta red på skillnaden.

Resten är så dumt att jag inte ens ska försöka bemöta ditt trams.
  • RebeckaZ70
    Tomte
    klyban skrev 2022-05-02 16:18:45 följande:

Ja, det blir så oftast med de som generaliserar för agendan skull.
    Du verkar helt besatt av  detta och ge det en betydelse de inte har, men såklart har man redan gjort den svåra generaliseringen så måste man ju låtsas om att den stämmer.

ebba la pen är högaktuell efter hon undrat varför polisen inte skjuter in bland oskyldiga.

Det är exakt vad du gör och försvarar fascism, är du inte ens medveten om att du gör detta och är det inte udda att du gör det?

Förstår du inte svarar på det, då det var rätt skämmigt för dig och när du blandade om korten och gav det en helt annan betydelse och sen ställer frågor.
    Finns liksom inget att svara på längre då, då det är bara du som säger och ingen annan.

Nej, jag är inte ?besatt? av detta, jag finner det bara intressant och roande att du inte klarar av att berätta vari ??generaliseringen? ligger. Tomte

Vad har överhuvudtaget Ebba Busch att göra med att vänstern tillåter sovjetiska och ryska flaggor i sitt demonstrationståg? Tomte  Det är nog en av de värsta halmgubbar  jg sett Tomte

Ytterligare en halmgubbe : jag försvarar på något underligt vis  fascism, på ett sätt jag inte är medveten om Spöke

Har du någon som helst insikt om hur mycket du gjort bort dig idag ? Tomte

• RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2022-05-03 05:55:35 följande:
    Jag förstår inte att du orkar...
    Det är slut med det nu.

ignorerar.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2022-05-04 08:21:51 följande:
    Jag tycker bu om vissa delar av Sveriges välfärd och du har såklart all rätt att tycka bu om exakt allt som har med Moder Svea att göra. Knepigheten uppstår dock när du försöker få Sveriges egna nationspersonifikation till en högerextremistisk och vitmaktsymbol.

Moder Svea gestaltas redan på 1600-talet och tavlan i fråga är målad i början av 1900-talet (ungefär samtidigt som Moder Svea restes på vårt riksdagshus).

Det finns även en midsommarstång på ett av Ultima Thules skivomslag och säkerligen bilder på Ebba Busch som firar Midsommar - you know what you gotta do!

Jag har i rent studiesyfte på 90 talet, när de var aktuella, plågat mig igenom det mesta av det som Ultima Thule gett ut, ( och en hel del annat som också gått under begreppet ?vit maktmusik?) och i UT har jag inte hört något annat än nationalromantik och unken patriotism. Att de sedan har haft samröre med andra mer äckliga grupper är en annan sak. Hur många artister med vänsterprofil har i stil med Wiehe, inte hyllat mördarmaskinen Che Guevara? Och diktaturen Kuba? Tagit emot leninpriset?
    själv tar jag avstånd från UT pga deras dåliga omdöme att hålla till på kuggnäsfestivalen och liknande umgängen, samt deras pinsamt usla musicerande.
    men att koppa Ebba Busch till UT är mer än lovligt töntigt.

• RebeckaZ70
    Digestive skrev 2022-05-08 23:17:13 följande:
    Och det har aldrig handlat om Ebba Busch och KD för min del. 

Haha, som ni känner Moder Svea? - för bara några dagar sedan så var det hela inspirerat av Ultima Thule enligt er.
    En del gör allt för att få smeta nazismn på andra.
    De drar sig inte ens från att dra in en judinna i att vara nazism/fascismsympatisör.
    Det är helt meningslöst att försöka föra en dialog med såna.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-05-09 13:53:53 följande:

Det verkar ju två aktiva socialdemokratiska partiarbetare här: Vad tycker de egentligen om Strandhäll? Kan de ursäkta henne eller är det skämskudde fram från deras sida när hon tar till orda?

Maggan har helt släppt på tyglarna när det gäller Strandhäll:

Hon och hennes expojkvän är verkligen lågvattenmärke i svensk politik. Och dessa är ministrar, herreg-d.Död
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-05-11 07:27:04 följande:
    Själv gjorde jag den på Expressens hemsida. Föga oväntat blev det hög procent samstämmighet och i tur och ordning: M, SD, KD med bara nån enstaka procentenhet emellan dem.

Långt ned till L sedan. Ännu längre ned till C och S-V-MP knappt synliga.
    .
    KD, M och SD i den ordningen. MP och V i botten som väntat, S pyttelite högre än dem.
    C och L någonstans i mitten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?