Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2022-03-22 15:33:31 följande:
    Inte alls, det är hur du själv och på ett förlängt vis tolkar bilden.

Bildkommentaren nämner Putins attack på Ukraina och vad du hittar på och får för dig bortom det sammanhanget står inte jag till svars för.

Du får återkomma när du har insett att dina förlängda tolkningar inte är objektiva och inte nödvändigtvis har med andra att göra.
    Kan man tolka denna meme  (som du har postat tidigare) annorlunda än att du ifrågasätter om det finns en koppling mellan höga uppvärmningskostnader och Vladimir Putin?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-03-22 17:35:04 följande:
    Ja, givetvis. För det första är inte krig och Vladimir Putin synonymer och för det andra är sammanhanget en tidsbunden händelse.

Bildkommentaren säger helt enkelt ingenting om Vladimir Putins inverkan på de aktuella priserna innan kriget. Varför jag ska stå till svars som om den faktiskt gjorde det är en gåta som du själv får lösa.
    Det var känt innan Vladimir Putins invasion att de strypta gasleveranserna till Europa var en del av ett större spel där Ukraina skulle bli en lydstat.  Det är tydligt att du sprider propaganda som syftar till att förminska Vladimir Putins inverkan på det svenska elpriset.  Det är förvånande att du hänger dig åt sådant. 

• KillBill
    Digestive skrev 2022-03-22 18:40:11 följande:
    Bildkommentarens poäng är att se på situationen innan kriget. Och ser man på situationen innan kriget så får man reda på det som du tar upp. Och ser man på situationen innan kriget så får även reda hur vi hamnade i ett ryskt energiberoende samt att varningarna om ett sådant beroende har funnits länge.

Det var poängen med bildkommentaren - inte vad du hittar på genom att hänvisa till saker och sammanhang som inte ens nämns någonstans.

Och det här är alltså glasklart om du faktiskt läser mina inlägg i övrigt, för ingenstans urskuldar jag, förminskar eller förnekar Vladimir Putins påverkan på elpriserna - så varför skulle just en bildkommentar som jag skickar ha ett helt annat budskap?

Brukar du själv posta saker som du anser går tvärt emot det som du förmedlar i övrigt? Tänk efter.
    Måste jag påminna dig om att du har publicerat din meme i en tråd där svensk politik diskuteras? Sverige är ett av de länder i Europa som har störst elöverskott och är ett av de länder i Europa som är minst beroende av Putins energi. Det går inte att tolka ditt inlägg på annat sätt än att du försöker förminska Vladimir Putins påverkan på det svenska elpriset.
  • KillBill
    Padirac skrev 2022-03-22 22:06:03 följande:
    Så är bilden en sarkasm eller inte en sarkasm? Mot vad eller mot vem?
    Det är totalt obegripligt. 
  • KillBill

En klassiker. Har ni missat denna så se!

• KillBill
    Digestive skrev 2022-03-24 04:02:54 följande:
    Absolut, jag både visar och uttrycker jag känslor. Det verkar vara en större sak för dig. Skillnaden är att jag inte ber andra att anpassa sig efter min känslovärld eller för den delen ber andra att förklarar den för mig - som om den utgjorde en form av argument.

När svaren på dina frågor redan har skrivits upprepade gånger i tråden så är det väl ändå på sin plats att markera? Att ta sig rätten att slösa på andras tid är inte vackert med det är givetvis ingenting som du funderar särskilt mycket på.

Du diskuterar inte, Padirac. Vad du har fått för dig - att jag skulle ha menat med bildkommentaren till varför jag postade den - är inte argument.

Din så kallade diskurs är att likna med en galleribesökare som frågar ut en abstrakt konstnär om varför målningarna skriker på honom.

Aja, vi kan leka det som du kallar för diskussion en stund.

1. Hur tänkte du när du inledningsvis tolkade kommentarbilden i fråga ordagrant och inte sarkastiskt?

2. Tolkar du alltid en kontradiktion som komponeras med följande ansiktsuttryck ordagrant?

Två raka frågor.
    När man letar efter källan till din meme hamnar man på Trumpvänliga sidor. Donald Trump har under våren kallat Vladimir Putin för Geni.så att syftet med memen är att förminska Putins roll för de ökade kostnaderna för uppvärmning torde stå klart för alla.
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-03-23 16:28:06 följande:

Jaha då vad det som enligt vissa i forumet ansåg omöjligt nu tydligen möjligt: "Finansminister Mikael Damberg öppnar nu också för ytterligare skattesänkningar, efter krav från oppositionen." DN 2022-03-22

KillBill skrev 2022-03-15 19:52:22 följande: "Det är bara att konstatera att SD,  KD och M som vill genomföra mycket stora skattesänkningar på drivmedel i detta avseende driver en Putinvänlig politik."
    Vem kunde ana att Damberg skulle springa Putins ärenden.
    Ja Damberg är tvungen att följa  majoritetens direktiv  (M, SD, KD, L och V) men brunhögerns och vänsterpartiets förslag verkar ha stött på patrull.. 

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?