Padirac skrev 2022-08-26 18:12:33 följande:
Det är oroande att ett litet parti som KD har lika många radikala högerextremister som M eller S
214:
Att de samlas hos SD är inte en fråga om överrepresentation, då det ligger i SDs historia och för att använda deras egna ord - i deras 'essens'
20:
Överrepresentationen hos KD är kanske inte förvånade med tanke på den radikalisering KD genomgått sedan tidigare partiledare
20:
Överrepresentationen hos M är inte heller förvånande med tanke på att det tidigare var det enda partiet på högersidan som de bruna sympatierna kunde gå upp i
22:
Överrepresentationen hos S är förvånande med tanke på det kompakta motståndet historiskt och i nutid mot nassar och högerextremism
5:
Överrepresentationen hos V är förvånande - men kanske kan du hitta de där kommunisterna som går över till Nazism som du tidigare letade efter TOM - nejvisst, här är det kanske tvärtom nassar som blivit vänsterpartister
. kanske var det det dui letade efter - det var så länge sedan dessa förvirrade frågor ställdes i din tråd.
4:
Överrepresentationen hos C är förvånande med tanke på att det kompakta motståndet i nutid mot nassar.
4:
Liberalerna, partiet som inte vet vad de vill - överrepresentationen är inte förvånande med tanke på partiets utvecklig med senaste partiledarna.
Överrepresentation - relativt vad?
Hursomhelst tycks MP vara det enda parti som inte har några valbara representanter som rotat runt i den bruna myllan.
Alltid något, tycker jag som bestämt mig för att stödrösta på MP, trots att jag egentligen anser att MP är ett skitparti, men vi verkar vara många som försöker dra vårt lilla strå till stacken för att slippa en brunblå regering.
Mer än hälften av MP:s 5-6-procentiga stöd i opinionsundersökningarna lär ju komma från oss sossar som kommer att taktikrösta. Frågan är bara om M-väljare kan tillåta sig att taktikrösta på L, risken är ju då att Ulf inte ens kommer att nå upp till Åkessons knäveck.