KN75 skrev 2022-01-25 16:26:27 följande:
Ang offentlighetsprincipen:
Fakta är att inte heller statligt ägda företag omfattas av offentlighetsprincipen.
Den här debatten, som uppenbarligen drivs av någon typ av partiarbetare, handlar om helt andra saker, precis så som Flash tidigare har beskrivit.
MODERATOR BORDE AGERA MOT ALLA SOM HELA TIDEN GÅR FULLSTÄNDIGT OFF TOPIC
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tråden handlar om:
Trådrubrik kopierad:
Har du förtroende för regeringen?
TS inledning kopierad:
Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.
Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...
Tråden inleds med omröstningen.
Resultat
Har stort förtroende!
En överväldigande majoritet 91% ! svarar alltså att man inte har stort förtroende för regeringen.
Detta verkar vara en sanning som vissa högljudda i tråden inte ens har förmåga att förstå överhuvudtaget.
Och det är väl därför de har funnit som sin livsuppgift att ständigt debattera allt annat än trådens ämne.
Nu avviker du ju från ämnet igen samtidigt som du högljutt skriker efter moderator.
Ämnet för tråden är om du har förtroende för regeringen. Och trots att du skriver att andra avviker från ämnet och att du mässar om offentlighetsprinciper och ditten och datten så tycks du inte ha förstått betydelsen av pronomet du.
Själv har jag hyfsat förtroende för regeringen, det kunde vara större iofs, men vad finns det för altenativ? En Åkessonstyrd blåbrun regering med Ulf som statsministermarionett skulle ju innebära att vårt kära fosterland förvandlades till en badankemonarki.
Och ett sådant öde nesligt är väl vårt fina land inte förtjänt av.