Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

nihka skrev 2020-10-07 19:43:45 följande:
    Tja, Vattenfall ville ju själva lägga ner då de inte såg någon lönsamhet, men du menar att regeringen skulle tvinga Vattenfall att driva reaktorn vidare med förlust?
    Det finns en del annan verksamhet (ex. lokaltrafik) som anses så samhällsviktig att den upprätthålls inte genom tvång utan genom tillskott från skattebetalarna. En liknande lösning skulle kunna användas för att säkra vårt energibehov.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-10-08 19:53:55 följande:
    Det är inte samhällsviktigt att
    Det jag citerade och kommenterade var att en fortsatt drift inte behöver innebära tvångsåtgärder.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-10-08 21:15:37 följande:
    Jo, vi blir tvungna att leva med teknik som det är dags att kassera.
    Fortfarande inte relevant för det inlägg du citerade.
  • nattuw
    nihka skrev 2020-12-31 08:38:05 följande:
    Skicka en omröstningstråd på FL till Rosenbad. Hahahaha!
    Tanken på att en politiker skulle bry sig om vad väljarna tycker är onekligen rätt skrattretande.
  • nattuw
    nihka skrev 2021-01-09 11:15:32 följande:
    Tanken på att du skulle förstå skillnaden mellan familjelivs omröstningstrådar och allmänna val är onekligen rätt skrattretande.
    Liksom tanken på att du skulle förstå dig på demokrati.
  • nattuw
    nihka skrev 2021-01-12 20:11:21 följande:
    Jag har försökt förklara för dig vad demokrati är såsom bara en röst per person, men det tycks inte gå in.
    Vilket var den definition de hade bakom järnridån. I västerländska demokratier brukar man ställa lite högre krav än så.
  • nattuw
    KN75 skrev 2021-01-22 13:35:06 följande:

Ska det verkligen vara så och får det gå till så här?

Uppenbarligen.
    KN75 skrev 2021-01-22 13:35:06 följande:

Trådrubriken: "Har du förtroende för regeringen?"

De vanligaste svaren/inläggen från vissa högljudda i tråden verkar vara typ:

- Trump är en idiot, han borde låsas in. Så snart någon uttalar sig om regeringen så har vi vänstertrogna FL:s uppdrag att svara med ett inlägg som handlar om Trump.

När inte ens de som är regeringstrogna har någon tilltro till regeringen så blir det så.
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-02-15 06:59:08 följande:
    Andra partier som agerade skamligt för snart 100 år såsom högern, liberalerna, C och S har gjort avbön och kan peka på att de skyldiga inte längre är i livet.
    Socialdemokraterna har aldrig gjort avbön. Socialdemokraterna har bara försökt begrava det förflutna och attackerat alla som envisats med att gräva upp deras smutsiga byk.
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-02-14 11:01:11 följande:

Arvid Åhlunds ledare skulle ha varit relevant om Sverige (i princip) inte var självförsörjande på el men nu är vi det.

"i princip"...
    Problemet är att vi i realiteten inte är självförsörjande och då har vi inte ens någon extremsituation. Och istället för att titta på vad vi skulle kunna göra för att hantera problemet på ett adekvat sätt så försöker ansvariga och deras hantlangare hantera problemet genom att neka till att det finns. Vilket är ett mönster som vid det här laget har blivit allt för välbekant.
  • nattuw
    KillBill skrev 2021-02-17 11:40:24 följande:
    KillBill skrev 2021-02-17 11:26:56 följande:
    Varför påstår du att jag har förtigit de miljontals mord som skett under totalitära kommunistiska regimner. Det är en ful och smutsig lögn som du beskyller mig för. 
    Jag antar att förklaringen är att när de egna argumenten inte räcker till så kommer lögnerna fram..
    Så det är därför ni socialdemokrater ljuger så mycket.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?