Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Digestive skrev 2021-10-19 22:41:32 följande:
    Just det, hmm, något i stil med att renskriva texter har jag för mig.

Jahaja.
    Nej, det vore mig främmande att renskriva dina texter.

Dessutom försöker ju Padirac hjälpa dig att förstå vad det är du gett uttryck för.

Jag är inte alls lika ambitiös.

Men - som jag skrev - ingen kommer att försöka hindra dig om du väljer att benämna den brunblå allinsen som något annat än brunblå.

Ordet är frittSolig
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-19 23:35:06 följande:
    Att utge mig för att vara din uppdragsgivare vore också främmande.
    Som jag skrev har jag inte ambitionen att hjälpa dig - meningen ovan kan du lämpligen ta med någon som nyss börjat med grammatik och fått lära sig det mest grundläggande.

Jag gillar dina texter - det är många år sen jag störde mig på dem. Under den tid du var mot SD var de precis lika flummiga, vilket rubbade mina cirklar en smula. Jag vill ju gärna att de som ser SD och SD-samarbete som något negativt ska kunna motivera varför.

• FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-20 10:20:56 följande:
    Vad mycket du fick sagt då.

Jag visste inte att jag hade slutat vara emot SD och SD-samarbeten. Man lär sig alltid någonting nytt om sig själv i dina dagdrömmar.

Mvh,
    Din Drömman
    Testa att läs dina inlägg i den uråldriga "Hata SD-tråden" så ska du nog se att snömoset är sig likt - trots att du då var centerpartist och skällde som en bandhund på SD.

Jag minns att jag ogillade dina inlägg då eftersom jag ogillar substanslös SD-kritik.

Men det har runnit mycket brunt vatten i dikena sen dess.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-20 10:56:40 följande:
    Nej, nu har du gått bort dig riktigt ordentligt IGEN...

Lyckas du verkligen inbilla dig själv att det skulle vara jag som skrivit det där på Wikipedia?

Eller har jag kallat det så vid något tillfälle men lyckats glömma bort det? Visa i så fall gärna var JAG skulle ha kallat det så.

Och återigen, återigen och återigen, på förekommen anledning är det väl bäst att jag upplyser dig och den högljudda extremt lilla minoriteten på 9%:
    OBS jag är inte SD:are.
    Nja, jag är övertygad om att ingen kommer att hinda dig om du kallar den brunblå alliansen för blågul.

Vad du läser på Wikipedia har jag däremot ingen uppfattning om - mer än att du möjligen bedömer att Wikipedia är ditt rättesnöre.

Men, som skrivet - ordet är fritt. Man får kalla den brunblå alliansen för blågul om man vill - eller något annat om man föredrar detSolig
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-20 18:16:02 följande:
    Jag gjorde ett inlägg med hänvisning till Wikipedia.
    Jag vet inte om du glömt det men du valde faktiskt att citera just det inlägget.
    Sedan försöker du påstå du att du har ingen uppfattning om just det som du valde att citera...

Du försöker påstå, det är din uppfattning, att om jag länkar till något så är det mitt rättesnöre.
    Du har själv över tid länkat till en hel del olika saker i olika trådar på detta forum. Allt det som du själv har länkat till är alltså ditt rättesnöre?

Hugaligen vad ni kan hitta på ni som är så högljudda, trots att ni representerar en så extremt liten minoritet!Obestämd
    Jaha, men jag svarade förmodligen på dina funderingar kring begreppet blågul.

Det är helt okej att kalla den brunblå alliansen för blågul om man så önskar, och det utan att man hänvisar till Wikipedia eller något annat man har behov att att tillskriva auktoritet på området.

Själv tycker jag att brunblå är en träffsäker benämning.

SvD har förövrigt en podd där pejorativa politiska benämningar diskuteras.

www.svd.se/oppna-era-hjartan-for-jimmie-akesson
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-10-20 19:01:28 följande:
    Det har väl ingen som helst betydelse vad du tycker och tänker om mina inlägg?

När du inte hanterar det jag skriver intellektuellt hederligt så borde du ändå förstå att din upplevelse av det samma blir värdelös.

Borde är då nyckelordet här.
    Det är relationen fluff kontra innehåll jag uppskattar.
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2021-10-21 00:38:38 följande:

Så en tråd om regeringen har förvandlats till en tråd om SD. Är verkligen SD en så stor influens för regeringspartierna att en tråd om regeringen till största delen måste handla om SD?

Eller är det hela bara ett sätt att försöka rikta uppmärksamheten bort från regeringens otaliga misslyckanden?

Olika perspektiv.

Det finns ju inget annat reellt alternativ till regeringen än en brunblå allians.

Vissa förmår att göra en enkel konsekvensanalys, andra inte.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-21 08:54:25 följande:
    Förlåt men jag verkar ha glömt och tappat bort dessa mina funderingar.
    Vill du vara snäll och visa vad och var jag skulle ha gett uttryck för dessa funderingar?
    Annars verkar det som att du häver ur dig saker riktade till mig som person utan att du har någon som helst substans.

Du missade att svara på min fråga till dig:
    Du försöker påstå, det är din uppfattning, att om jag länkar till något så är det mitt rättesnöre.
    Du har själv över tid länkat till en hel del olika saker i olika trådar på detta forum. Allt det som du själv har länkat till är alltså ditt rättesnöre?
    Klicka på visa endast KN75.
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2021-10-21 15:12:04 följande:
    Jag har gjort det,
    men hittar inte att jag skulle ha skrivit något om mina funderingar gällande begreppet blågul.
    Visa gärna vad du menar?
    Eller sitter du och ljuger och bara hittar på något nu igen?
    Hmm, om jag svarar med den här varianten så kanske du förstår.

Det är absolut ingen som hindrar dig från att recitera Wikipedia och förkunna att den brunblå alliansen bör kallas blågul.

Men det är heller ingen som behöver rätta sig efter ditt myckna tyckande, ordet är fritt och själv tycker jag att brunblå är den mest träffande benämningen på den brunblå alliansen.

Tyvärr tycks blåbrun vara mer frekvent än brunblå, det tycker jag är fel eftersom det är Ulf och Ebba som svassar kring Åkesson, inte det omvända.

Men ordet är ju fritt så det är bara för mig att acceptera att fler föredrar benämningen blåbrun än brunblå på den brunblå alliansen.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-10-23 14:11:59 följande:
    När ska de fatta att det är fritt för alla att söka alla jobb? Det kommer inte en jobbtant som delar ut jobb jämt fördelat utifrån partitillhörighet.

Man rekryterar utifrån utbildning och kompetens och det är väl där det stuper för alltför många från brunhögern.
    Haha, jag jobbade med rekrytering tidigare.

Jag betvivlar att mer än någon enstaka av SD-vurmarna här på FL är rekryteringsbar ens till de enklaste arbeten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?