Digestive skrev 2021-10-15 19:56:13 följande:
Tack, helgen blir dock produktiv. Hoppas du får en slö helg vaggad ovanpå fonderna.
Mm, jag ser det - produktionen varade fram till småtimmarna. Själv la jag mig rätt tidigt och vaknade ganska sent - ett fenomen som inte är alldeles ovanligt för dem som arbetar i veckorna
Digestive skrev 2021-10-15 20:27:56 följande:
Smickrande, det är dock inte jag som har underkänt nyordet i fråga. Sådant lämnas åt språkvården i Sverige.
Ni anarkister som vurmar för SD-samarbete tycks vara så beroende av auktoriteter - är det inte Bali så är det Arpi, och är det inte Bali eller Arpi så är det något som ni kallar "språkvården".
Men utanför den brunblå bubbelgemenskapen funkar det inte så - språket är föränderligt, rentav dynamisk och låter sig inte fångas i en brunblå bubbla - eller ens av ett mindre tyckmycket sammanhang.
Så oavsett om du och dina vänner underkänner brunblå som benämning för den brunblå alliansen som kommer benämningen att fortleva så länge den används frekvent.
Finns det för övrigt någon alternativ benämning på den brunblå alliansen som ens tillnärmelsevis beskriver samarbetet så väl? Vad skulle det i så fall vara?
Hoppas du får eller fick sova länge efter nattens idoga argumentationsproduktion. Dina inlägg tillhör mina favoriter, kanske särskilt mot bakgrund av att jag till vardags delvis arbetar med att frisera språklig yvighet, skulle jag tillämpa samma metodik på dina texter så skulle jag kunna använda sagan om mäster Skräddare som förlaga:
Det bidde ingenting