KillBill skrev 2016-04-21 07:15:17 följande:
Du har här på FL drivit uppfattningen att tjänstemän och politiker ska kunna straffas för fel som de begår och jag har tolkat dig som att du tycker att det är fel att man ska få fallskärmar (omställningsersättning) när man har gjort fel.
Almqvist hade precis blivit invald i riksdagen och det hade gått alldeles för kort tid för att han skulle kunna få ta del av någon fallskärm (omställningsersättning).
Nu låter det som att du tycket att det var rätt av Jimmie Åkesson att belöna Almvist med 3 miljoner kronor efter det att han kallat en kvinna för hora och blattelover och kallat en invandrare för babbe.
I brottsutredningen kring det Sverigedemokratiska bolaget Blåsippan har det uppdagats att avtalet med Almqvist är ett skenavtal och att han inte har jobbat för att avtalet. Almqvist har således fått 3 miljoner utan prestation.
Tycker du att det handlade om en rak och hård uppsägning när Almqvist belönades med 3 miljoner kronor för att lämna sitt jobb (en ersättning som aldrig hade behövts betalas ut)?
www.expressen.se/nyheter/hemliga-sd-mejlen-polisen-inte-fick-se/Du har missförstått mig. Jag försvarar ingenting om några belöningar för sd-politiker. Jag tycker personligen inte att Almqvist är värd en krona.
Jag avsåg endast kritisera fenomenet rent allmänt.
Jag har missat detaljen om vad utredningen kommit fram till, det är förstås illa och kan inte försvaras om Almqvist fått 3 miljoner utan att ha jobbat för dem. Jag uppfattade det som att hans bolag fått ett projektuppdrag som skulle vara under en viss tid och att hans bolag för detta skulle erhålla ca 3 miljoner kronor under tiden.
Sedan är också frågan om vems pengar det är som betalar "fallskärmen", statens eller partiets?
Ang kritiken så var den hård, rak och öppen från Jimmys sida, vilket man inte kan säga om vad Löfvén/Romson/Frigolin uttryckt i fallet Kaplan.