Har du förtroende för regeringen?
Senaste sammanvägda resultatet från pollofpolls.se - L och C är mer äm tydliga med att SD inte är ett samarbetsalternativ
Senaste sammanvägda resultatet från pollofpolls.se - L och C är mer äm tydliga med att SD inte är ett samarbetsalternativ
Enligt DN/Ipsos riskerar moderaterna som lägst ett valresultat på bara 13 procent och det är klart att om moderata väljare väljer att taktikrösta på KD så kan moderaterna snabbt hamna där. Jag tror emellertid inte att KD kommer att få taktikröstar från C eller L.
En avvikande invandare var kanske lite klumpigt skrivit.
Det var att generalisera. Jag tänkte väl att en somalisk 6 barns mamma med typiska somalisk klädsel som syns kl 12:30 på Willys inte arbetar, eller en skäggig man med frun med slöja och tre barn man har sett i flera månader dagligen i bostadsområdet inte arbetar. Invandre som kl 22:30 sitter utanför min trappuppgång som röker och pratar i mobiltelefon inte heller arbetar speciellt om man ser dem kl 15:00 sitta på samma bänk med andra arabiska män. Jag kan ju inte tro att alla dessa personer arbetar skift. Jag är ibland ledig några extra dagar i månaden pga mitt nattskift och ser dem även då och hör dem prata högt genom väggarn eller när de sitter på balkongen och röker och diskuterar ned varandra.