Har du förtroende för regeringen?
Linnea1994 skrev 2016-12-09 11:38:58 följande:
Du menar att man skall tvinga företag att ta på sej tjänster som man intebehärskar?
Jag har fortfarande inte fått något exempel från er som gråter för att det
finns private alternativ ännu.....
Men det kan du inte, för då tvingas du medge att det privata inte kan vårda patienter som kostar mer än vad deras budget medger, vilket f.ö är ett alldeles glasklart svar på din fråga till mig.
Du bevisar gång på gång att du inte har den blekaste aning om vad vården handlar om, utan du tror det är en fråga om vilka som handhar den, och inte den vård vi tvingas hantera.
Det privata kan neka vårdtagare, det kan inte det offentliga, det privata kan säga nej till överbeläggningar, det kan inte det offentliga.
Det privata kan välja sina vårdtagare, och gör det, det kan inte det offentliga, vilket gör att det offentliga får ta hand om de mest resurskrävande, de som är ointressanta för det privata, eftersom dom är en ren förlustaffär, o.s.v, o.s.v.
Du för en lögnaktig och mycket farlig propaganda, och se upp, det kan komma en dag då den slår tillbaka mot dig själv.
En dag då det privata skiter i dig, då du är inte lönsam, utan enbart en för dom värdelös skitpatient som bara skulle betyda utgifter, och som kan lämpas över till närmaste offentliga sopstation för att tyna bort i det tysta.
Att du själv pekar ut dig och hela svenska folket som värdelösa på att sköta vården, det har du heller inte fattat.
Själv är jag övertygad om att vi skattebetalare kan göra det tillsammans, långt bättre än något privat, vinstdrivande företag kan.
För vi vill enbart alla våra medmänniskors bästa, allt annat är för oss sekundärt, och det är till det våra skattepengar ska gå, inget annat.