Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

En blå väljare skrev 2021-08-04 08:54:27 följande:
    Om man ska tala om lite mer komplexa resonemang så talar dessa knappast till vänsterns fördel, framförallt på detta forum är det tydligt att det finns väldigt få vänsterskribenter som har något att komma med utöver okvädningsord som populism, stupiditet etc. om allt de instinktivt inte gillar.

Ang. cementa så kan konsekvenserna av stoppad verksamhet bli jobbiga för Sverige. Men var och en med något förstånd inser ju att det aldrig kan vara MPs fel. MP har 4% och agerar vrickat i många frågor. Men vilka är de andra partierna som låter MP få igenom sin politik?
    Tja, vad gäller Cementa så handlar det väl om oförmåga att förstå vad en domstol är och utifrån vilka regler en domstol arbetar.

Inte nödvändigtvis en utbildningsfråga men alla gånger en förståndsfrågaSkrattande

Att populister är enkelspåriga ligger i populismens färdriktning och det gäller förstås inte bara högerpopulister utan även vänsterpopulister.

Pendeln brukar svänga fram och tillbaka. för närvarande är det högerpopulisterna som får en fårskock att verka välorienterad vid en jämförelse - men det är inte otänkbart att sociala forum så småningom kommer att fyllas av vänsterpopulistiska budskap, minst lika vilse till förståndet som högerpopulismens.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-08-05 01:23:39 följande:
    Nej, vi har inga partier som vill att alla ska ha bidrag och ingen ska arbeta.
    Det kanske är så enkelt att hen läst det den där Man och nöjd brukade skriva här på FL - att S får statliga bidrag. Det stämmer ju - men det gäller ju alla andra partier ocksåGlad

Vilket parti som har störst andel väljare som lever på bidrag kan man ju bara gissa och då bör man kanske först definiera vad man avser med leva på bidrag.

Min gissning är att SD ligger i topp sett till andel som helt eller delvis är beroende av försörjningsstöd.

För vår alldeles egna del är det snart slut på bidragstiden - barnbidrag får man ju bara så länge barnen är under 18. Men det är klart det finns vissa i familjen som studerar och får studiebidrag.
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 10:18:46 följande:
    Nej, "Man och nöjd" var aldrig så intresserad av partibidragen.

Jag tror också att SD ligger i topp när det kommer till bidraglyftande. De är lågutbildade och har i vissa fall ersatts av billigare invandrad arbetskraft. De är väldigt missnöjda med förd politik.

Nej barnbidragen upphör vid 15 typ. Där tar studiebidrag vid.
    Åjo, nog har han tagit upp det ett flertal gånger under de mer än 10 år han skapat ständigt nya nick här på FL, något som du rimligen inte kan känna till i och med att du är ny här.

Jag ska se om jag hittar något eller om jag hittar det där inlägget där han förklarar att han själv inte lever på bidrag men väl på sin mammas snålt tilltagna pension.

Jag kan dock inte lova att jag hittar något, så mycket av det han skrivit har tagits bort.

Återkommer i ämnet om jag hittar något.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-08-05 14:39:55 följande:
    Kallas att värna om demokrati, yttrandefrihet och mänskliga rättigheter och inte ge efter för mobbare även om de är stora. 
    Hmm, har inte lyssnat på inslaget men i och med att samtalet skedde på engelska kan man nog inte begära att Familjelivs högeryttrar ska förstå vad som sadesGlad
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 16:15:29 följande:
    Jag tror du börjar bli gaggig. Du blandar ihop man och nöjd med suffering eller nån annan.
    Nja, krabaten har väl haft fler nick här på FL än övriga medlemmar tillsammans.

Nåja, hen anser väl att hen är en patriot som vigt sitt liv till kampen för att SD ska få makt och det är väl därför hen är förbittrad på sin åldriga mamma som ville att han skulle bidra till försörjningen i stället för att tära på hennes ekonomi.

Själv har jag andra mer lämpliga benämningar för en person som snyltar på en gammal mammas redan snålt tilltagna pension.
  • FDFMGA
    FDFMGA skrev 2021-08-05 17:44:53 följande:
    Nja, krabaten har väl haft fler nick här på FL än övriga medlemmar tillsammans.

Nåja, hen anser väl att hen är en patriot som vigt sitt liv till kampen för att SD ska få makt och det är väl därför hen är förbittrad på sin åldriga mamma som ville att han skulle bidra till försörjningen i stället för att tära på hennes ekonomi.

Själv har jag andra mer lämpliga benämningar för en person som snyltar på en gammal mammas redan snålt tilltagna pension.
    För övrigt så är jag generellt misstänksam mot medelålders hen som fortfarande bor hemma hos mamma.
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 16:16:23 följande:
    Sade de någon om:"your children will not be killed soon"?
    Haha, den frågeställningen skulle kunna sysselsätta FL:s främsta högerintellekt en längre tid.

Jag skrev att jag inte lyssnat på inslaget.

Du frågar mig vad de sa.

Forskningsuppgiften skulle då vara varför vägrar han svara på frågan?

Är han bara pk, eller finns det något annat skälSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-08-05 16:51:06 följande:
    Hur har det gått med din stalker. Det var rätt obehagligt för några nätter sen här på FL - men senast jag kollade verkade alla hotfulla inlägg vara bortmodererade.
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 17:52:18 följande:
    Om du försöker insinuera att denne krabat är jag, så är jag inte suffering och har aldrig röstat på SD. Du borde sluta fokusera på person och lära dig nånting om sak. Person är du visserligen också dålig på. En dag kanske du hittar din grej. Lycka till.

När det kommer till min familj så är det ingen som lever på någon annan, så även detta har du fått om bakfoten.

Jag tycker du uppträder som ett arsle och borde skämmas.
    Fast Man och nöjd är ju bannad från FL under 100-tals nick.

En slags illegal invandring här på FL i strid mot de regler som gäller.

Tur att sällan invandrare som fått ta emot beslut om utvisning eller avvisning inte bara kan byta identitet och fortsätta som innanSkrattande

Hursomhelst tycker jag synd om hens mamma.
  • FDFMGA
    En blå väljare skrev 2021-08-05 18:24:21 följande:
    För din och andras info så har jag nu anmält citerat inlägg. Jag tycker du uppträder på ett otäckt sätt.
    Jag tillhör säkert samma generation som du, åtminstone på ett ungefär.

Men jag fick lära mig andra saker än du när jag var barn, sådant som jag internaliserat.

Jag fick till exempel lära mig att var jag gäst hos någon så gällde värdens regler.

Jag har inte mycket till övers för krabater som skriker ut hur kränkta de är över att FL inte tillåter dem att bryta mot forumets regler.

Lite komiskt är det dock att dessa krabater brukar gnälla över invandrare som försöker undkomma utvisning eller avvisning samtidigt som de själva gör allt för att undkomma avvisning från FL.

Jag noterar att en blå väljare numer är en svart väljare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?