RebeckaZ70 skrev 2021-07-07 08:57:15 följande:
Jo jag har läst om ebbas tal om hjärtlandet och sammankopplingar till usa?s heartland. Får fortfarande inte ihop det med den kristna högern.
Ett av mina bästa reseminnen är f ö från usa?s heartland, reste runt i bil några veckor med min brorson som läste i usa, och minflickvän ( nuvarande fru) i bl.a midwest, Wyoming N & S Dakota m.m och träffade alla slags människor. En delnriktiga rednecks som trodde vi var kommunister, men de var få. de flesta var såklart kristna, en rolig grej när vi skulle övernatta i en mindre stad var när vi checkade in, hon trodde att Yael och min brorson var ett par, ?are you 2 married ?? eh, no... ?well you can?t share room here then? så vi fick dela rum och brorsonen fick ett eget. Det var tydligen otänkbart att 2 tjejer kunde vara ett par
Jag är inte särskilt förtjust i personer man inte kan lita på.
Jag kan iofs förstå att Ulf Kristersson inser att han bara har en möjlighet att bli statsminister - och det är genom att göra sig beroende av SD.
Just samarbete eller inte med SD är en fråga som dominerat svensk politisk debatt i många år nu - och för mig är det obegripligt att man kan låtsas som att alla dessa bedyranden före valet inte var på allvar, att de saknar betydelse.
Ur den aspekten hade ett extra val varit att föredra, då hade det varit tydligt hur de olika politiska partierna ställer sig till (regerings)-samarbete med SD och hur de anser att detta skulle påverka Sverige.
För övrigt sa Ebba Busch för några dagar sen att det är onödigt med ett extra val, idag säger hon att var synd att det inte blev något extra val.
Det förvånar inte mig.
Liberalen som visade moralisk ryggrad och la ner sin röst idag beskrev i en debattartikel i DN idag hur en tidig liberal partiledare resonerade. Partiet hade ändrat uppfattning i en fråga, men eftersom man gått till val på den tidigare ståndpunkten kunde man inte ändra politiken förrän efter ett nytt val då väljarna hade fått möjlighet att ta ställning.
Det var bättre förr
www.dn.se/debatt/darfor-gick-jag-emot-liberalernas-linje-och-rostade-gult/