Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Padirac skrev 2021-07-05 16:29:10 följande:
    EB säger sig inte vilja ha extraval - tror du att KD lägger ned sina röster?  
    Omöjligt är det ju inte, men frågan är om inte grälsjukan väger tyngre än det politiska förnuftet.

KD är det riksdagsparti jag har svårast för så jag hoppas att de röstar emot en Löfvenregering - trots att de säger sig inte vilja ha något extraval.
  • FDFMGA
    Datainspektionen skrev 2021-07-05 18:33:08 följande:
    Riktiga liberaler avstår nog från samarbete med kommunisterna.
    Riktiga Familjelivsmedlemmar skapar inte ett nick om dagen i sin vurm för SD och dess lydpartier.

Fast det är lustigt och lite listigt att krumeluren som för några år sen kallade inbitna moderater för kommunister och gapade om att Familjeliv är en kommunistiskt sionistisk sajt numer kallar sig allmänborgerlig.

Man kan ju tycka att med en sådan politiskt anpassningsförmåga borde hen också kunna anpassa sig till arbetsmarknaden, i stället för att snylta på oss skattebetalare.

www.flashback.org/t1820754
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2021-07-05 18:37:59 följande:
    Det är onekligen ett spännade moment på onsdag -  kan behövas fler rundor innan ett godkännade eller extraval.
    Jag hörde någon berätta att S släppte fram Ullstens minoritetsregering någon gång under Palmes tid när det politiska samspelet var blockerat.

Men S har ju också nästan alltid varit det vuxna partiet i rummet.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-07-05 20:01:20 följande:

Se på Twitter att Ebba Busch blivit påkommen med att ha kopierat delar det retoriska upplägget i sitt Almedalstal av Kamela Harris. Har människan ingen skam i kroppen?

Hmm, jag trodde det var den kristna högern i USA hon kopierade. Bättre med Harris än Palin.Skrattande
  • FDFMGA
    K Markatta skrev 2021-07-05 22:40:31 följande:

Det var värst vad många sura kommentarer från privilegierade medelålders män det blir när en ensamstående småbarnsmamma försöker ta lite plats och hämtar inspiration från en annan kvinna som nått långt inom politiken!

Är du säker på att hon är en kvinna och medelålders. jag tyckte hon såg rätt ung ut och Yasmin låter som ett kvinnonamn för mig.

Men strunt samma. Märkligt att både du och Digestive är så fixerade vid om en debattör är kvinna eller man, själv är jag av uppfattningen att det är åsikterna man ska kritisera eller gilla - inte utgå från könet.

Jag tycker att det är att förminska kvinnor, att liksom göra kvinnlighet till ett handikapp som innebär att de ska behandlas annorlunda.

Tror du att det är ett synsätt som är vanligt bland högerpartierna? Själv kan jag tänka mig att det är ganska vanligt inom KD, mycket vanligt inom SD, men ganska ovanligt för de andra två högerpartierna.

En slags förment elitism, kanske.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-07-05 22:16:58 följande:

Tyvärr är det inte budskapet som hon kopierar. Hon gör i stället en blåkopia av Harris retoriska upplägg. 

twitter.com/i/status/1412073589629722633
    Tja, med den bakgrund hon har i Livets ord så borde hon ju kunna peta ihop en predikan på egen hand.

Tänk dig en brunblå regering där såväl finansministern som jämställdhetsministern är skolade inom Livets ord.

Herre gud!
  • FDFMGA
    RebeckaZ70 skrev 2021-07-06 08:00:55 följande:
    Det är talskrivaren du bör kritisera, men du missar aldrig en möjlighet att kasta skit på Ebba Busch.
    Olika synsätt bara.

Vi socialdemokrater föredrar att kritisera den ansvariga medan andra gärna ser att den som pekas ut är någon så långt ner i organisationen som möjligt.

Oavsett vem som skrev Ebbas tal så var det Ebba som höll det och det är hon som är ansvarig för vilka medarbetare hon anlitar.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2021-07-06 11:14:38 följande:
    Kved du lika mycket när dina S-regeringar hade ministrar skolade inom KPML(r)
    Skulle inte tro det. KPML (r), inget jag kände till då eller ens nu.

Men det är klart, jag skulle väl inte uppskatta om landets finansminister och dess jämställdhetsminister hade en bakgrund som revolutionstroende marxister, i synnerhet om de hade kvar sin grundtro.

Jag har lite svårt för extremister av alla de slag.

Jag blev tvungen att googla lite på KPMLr och hittade den här revolutionspekoralen:

"Vi läste Lenin och Stalin och angrep akademikernas reformism. Vi valde den skoningslösa kampens väg. Vi handlade som kommunister - ska göra när klasskampen skärps. Vi lär oss, lär oss historienTomte

Likt Ebbas hjärtland och hennes tal USA-inspirerat - men i KPMLr:s fall melodin till pekoralet som var snodd från Proud Mary.

Originalet är nästan alltid så oerhört mycket bättre än plagiatet.

Det lär oss historienSkrattande
  • FDFMGA
    Jonnynilsson skrev 2021-07-06 12:45:23 följande:

Den 17-årige polismördaren var tydligen anhållen för mordförsök för ett år sedan.

Om du tycker att gängkriminalitet och dödsskjutningar är normalt och tillhör vardagen så kan du fortsätta att rösta på vänsterliberalerna. För man kommer ändå inte att göra något åt det. Hur vet jag det? Jo för då hade man agerat för länge sedan och inte låt det gå så här långt.

Men ta dig en stund och lyssna på vad Jimmy sa i Almedalen. Det är ord och inga visor. Jo jag vet. Du anser att Jimmy är en nasse och vägrar lyssna på honom. Men snälla lyssna i alla fall. Och redovisa gärna dina synpunkter i tråden.

www.svtplay.se/video/31543674/almedalen-partiledartal/almedalen-tal-av-jimmie-akesson-sd-5-juli-19-00

Nja, ett oomkullrunkeligt faktum är ju att den åldersgrupp som står för skjutningarna växte upp och formades på alliansregeringens tid.

En slags kriminalitetens variant på "satsa på dig själv och skit i andra"-politiken.

Lätt modifierad till "Satsa på dig själv och skjut på andra"

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?