Har du förtroende för regeringen?
KD är det riksdagsparti jag har svårast för så jag hoppas att de röstar emot en Löfvenregering - trots att de säger sig inte vilja ha något extraval.
Se på Twitter att Ebba Busch blivit påkommen med att ha kopierat delar det retoriska upplägget i sitt Almedalstal av Kamela Harris. Har människan ingen skam i kroppen?
Det var värst vad många sura kommentarer från privilegierade medelålders män det blir när en ensamstående småbarnsmamma försöker ta lite plats och hämtar inspiration från en annan kvinna som nått långt inom politiken!
Tyvärr är det inte budskapet som hon kopierar. Hon gör i stället en blåkopia av Harris retoriska upplägg.
Och Stefan Löfven är den partiledare vi har störst förtroende för, därefter kommer Ulf Kristersson följd av Nooshi Dadgostar.
Störst förtroende bland de egna väljarna har Ebba Busch och minst förtroende bland de egna har Nyamko Sabuni.
www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-dadgostar-rusar-kraftig-uppgang/
Den 17-årige polismördaren var tydligen anhållen för mordförsök för ett år sedan.
Om du tycker att gängkriminalitet och dödsskjutningar är normalt och tillhör vardagen så kan du fortsätta att rösta på vänsterliberalerna. För man kommer ändå inte att göra något åt det. Hur vet jag det? Jo för då hade man agerat för länge sedan och inte låt det gå så här långt.
Men ta dig en stund och lyssna på vad Jimmy sa i Almedalen. Det är ord och inga visor. Jo jag vet. Du anser att Jimmy är en nasse och vägrar lyssna på honom. Men snälla lyssna i alla fall. Och redovisa gärna dina synpunkter i tråden.
www.svtplay.se/video/31543674/almedalen-partiledartal/almedalen-tal-av-jimmie-akesson-sd-5-juli-19-00