Har du förtroende för regeringen?
Padirac skrev 2022-08-15 00:59:17 följande:
Då vet du mycket väl hur skolans kartläggning går till och kanske vet du också hur övrig utredning och stöd hanteras.Redan idag är det svårt med resurser för att göra kartläggning, utredning och annat stöd. Där behövs det mer resurser .
Jag vet inte varför du tror att det jag säger om att det behövs mer resurser i dina öron låter som att belastning skulle uppstå efter screening då jag uttryckligen skriver att enbart screening hjälper inte om inte resten av de åtgärder som behövs har fått de resurser som krävs.
Det är märkligt hur du vänder på ett påstående. Var det så obegripligt?
Hur ska min åsikt om att mer resurser krävs för detta leda till att pressen ökar på befintlig personal? Vet du inte vad mer resurser betyder? Vad menar du med mer resurser eftersom du tror att mer resurser betyder att befintlig personal ska få mer press på sig? Hur kan det vara mer resurser?
Du verkar vända på detta resonemang också?
Förklara gärna hur du får ihop allt som jag menar du vänt på.
Padirac skrev 2022-08-15 01:10:49 följande:
Ja, mer resurser behövs och det är vad jag skrivit från början. Utan dessa resurser kommer det inte screening att ge några rikigt meningsfulla resultat i rimlig tid. Varför tror du att jag påstår att besvär uppstår enbart efter screening?
Varför tror du att jag påstår att en person med NPF-problematik påverkar sin omgivning mer under behandling? Jag skriver att fel behandling inte minskar påverkan på sig själv och omgivningen?
Jag skriver att det inte är så lätt som att screena, ge standard medicin och sen är allt bra av sig själv utan andra åtgärder.
Du upprepar en hel del av det jag skrivit utan att förstå att jag skrivit det som kritik mot ett ogrundat och onyanserat Mförslag.
Padirac skrev 2022-08-15 11:52:07 följande:
Varken screening eller en officiell diagnos tar bort skolans ansvar att kartlägga vilka behov enskilda elever har - anpassningar ska inte baseras på screening eller diagnoser utan barnens faktiska behov och förmågor,Mer resurser till skola och andra funktioner är en förutsättning för att Ms förslag inte bara skall vara symbolpolitk som i bästa fall inte leder till någonting men i sämsta fall leder till försämringar.