Har du förtroende för regeringen?
nihka skrev 2020-01-06 12:13:30 följande:
Mobbare som klagar på hur de behandlas känner jag ingen sympati för och som därtill visar en omdömeslöshet som gör att man grupperar sig med rasister och rena nazister som diskuterar "negerns ursprung". Och sedan försvara sitt handlande, nej, till och med attackerar personer som har vett att ta avstånd. Du fattar varför jag tar fullständigt avstånd från sådana element oavsett hur det är ställt med räkneförmågan.Det finns en moralisk slapphet som breder ut sig i vårt jämlika samhälle där man inte längre verkar förstå var man ska dra gränsen gällande vad man tolererar att personer med en extremistisk syn ska få uttrycka. De som orsakar mest skada är inte extremisterna själva utan de som låter dem hållas eller rentav bekräftar dem av någon slags missriktad tro om att yttrandefriheten skulle kräva det, och som inte fattar att det är ett lagbrott att kalla personer med afroafrikanskt ursprung för "neger" och tilldela dem fördummande egenskaper samt att kalla statsministern för "förståndshandikappad".
Det är heller inte särskilt svårt att förstå avsikten med en agenda där man ständigt ropar ut hur kränkt man blir samtidigt som man kräver att majoritetssamhället ska anpassa sig till ens egen subkultur.
Själv ser jag mig och andra skribenter som gäster eller nästintill invandrare här på Familjeliv. Vi har att anpassa oss till de skrivna eller oskrivna regler som gäller här. Ur det perspektivet kan det ständiga gnället på modereringen roa mig, i synnerhet då från den person som under 10 års tid mer än någon annan rasat om att invandrarna måste anpassa sig.
Kultur börjar med att man tvättar fötterna, skrev Björnstjerne Björnson. Jag är övertygad om att han syftade på de egna fötetrna, inte andras