Digestive skrev 2022-08-15 00:35:52 följande:
Större delen av min släkt inklusive jag själv och min dotter har varianter av dessa personlighetsdrag så nog har jag en uppfattning om läget. Var det någonting speciellt som du vill komma fram till?
Ja, mer press. Det behövs adekvat utbildning för att kunna hantera frågor som dessa eller menar du att vem som helst som råkar hålla i en lektion och i princip studievägledare ska göra aktuella bedömningar, uppföljningar med mera? Det är dessa resurser som vi har stor brist på idag.
Ja, det är såklart av ondska som man erbjuder vård åt dem som kan behöva vård utan att veta om det. Det stämmer att brunskjortorna gjorde exakt likadant. - Titta! Nu har vi riktat vård mot dem. ska Adolf Hitler ha sagt och i ett av sina mest bestialiska ögonblick.
Längst ner får du det att låta som om belastningen uppstår först efter screeningen. I själva verket är det först efter en screening som det överhuvudtaget finns en möjlighet till avlastning.
Då vet du mycket väl hur skolans kartläggning går till och kanske vet du också hur övrig utredning och stöd hanteras.
Redan idag är det svårt med resurser för att göra kartläggning, utredning och annat stöd. Där behövs det mer resurser .
Jag vet inte varför du tror att det jag säger om att det behövs mer resurser i dina öron låter som att belastning skulle uppstå efter screening då jag uttryckligen skriver att enbart screening hjälper inte om inte resten av de åtgärder som behövs har fått de resurser som krävs.
Det är märkligt hur du vänder på ett påstående. Var det så obegripligt?
Hur ska min åsikt om att mer resurser krävs för detta leda till att pressen ökar på befintlig personal? Vet du inte vad mer resurser betyder? Vad menar du med mer resurser eftersom du tror att mer resurser betyder att befintlig personal ska få mer press på sig? Hur kan det vara mer resurser?
Du verkar vända på detta resonemang också?
Förklara gärna hur du får ihop allt som jag menar du vänt på.