klyban skrev 2022-06-04 10:29:42 följande:
Det ser nästan ut som att de vill fälla NATO, det vore komik om det sker och då vad man då kommer inse med detta och med tanke på vad de sagt innan.
Digestive skrev 2022-06-04 08:03:17 följande:
Jag kritiserade påståendet som stod på affischen från SSU Blackeberg.
Är det jobbigt för dig när SSU Blackeberg anser att Karl Marx hör hemma hos dem så är det inte mig som du ska gnälla inför.
Marx och SSU är så långt ifrån varandra att det är löjligt, den som tar något sådant i sin mun, berättar den desinformerar och fabulerar.
Det är intressant när folk missförstår medvetet, blir lite komik då.
Intressant och se agendan inte tar med den andra politikern som våldtog som råkar vara ifrån SD och var tom mot barn också.
Vad beror denna selektivitet på och styckmördaren inte ens nämns, vad beror det hyckleriet på?
Det är otroligt intressant dock hur ofta det sker i SD med brott uppdagas, men förstår de extremt fåggr det sker åt andra hållet att det är fest på loftet, men sen kommer verkligheten och berättar något.....
Och detta är en anledning ni inte gillar SVT/SR och den opartiska granskningen av politiken och deras brott.
Och hur man ser denna skillnaden när ni pratar om er själva och andras brott och där egna brott ska låtsas om inte existerar och andras ska sättas på piedestal.
Detta är en definition av fascism när man särskiljer ett brott beroende på vilken politisk tillhörighet det tillhör, en annan är emot alla brott och oavsett vilket parti de är i.
Och vi ser de som inte accepterar att bli avslöjade och vart de komemr ifrån, en var tom i KD och ansåg att hårdare straff ska inte gälla mig eller brottet, då det är min rättighet att förtala är min gissning att hon menar med det.
Detta fast än hon erkände sig skyldig, så var hon inte skyldig berättade hon senare, detta fast vi har erkännandet på papper.
Det är så man identifierar att politiker har blivit korrupta och när de inte ens längre vid erkännande ens är skyldiga.
Och varför man skulle ha hårdare lagar på internetförtal, det är ingen som ens förstår idag och det budskapet av henne, men antar hon inte längre vill kännas vid detta och låtsas om att det aldrig skett.
Du får ta det med SSU Blackeberg.
I övrigt tänkte jag på fallet Paulo Roberto. Ska man jämföra brott så är det en fördel om de överhuvudtaget liknar varandra.
KillBill skrev 2022-06-04 10:37:38 följande:
Toppmoderaten Anders Knape ordförande för SKR har tydligen "åkt dit" i samma härva (
www.expressen.se/nyheter/skr-ordforanden-utreds-for-sexkop-lamnar-uppdrag/ ). Moderattoppen meddelade att han avgår några timmar innan S politikern och redan igår läste jag förvånade kommentarer om att det inte blev mer uppståndelse kring avslöjandet. Orsaken är nog att allt fokus just nu ligger på brunhögerns misstroendeförklaring som kan försvåra den svenska Natoprocessen.
Intressant. Två toppolitiker från två olika partier och en kändis. Om de två förstnämnda finnes skyldiga så får vi se hur den sociala domen faller ut.
Ja, NATO-frågan överskuggar det mesta.