Dunderthunder skrev 2022-04-20 16:18:54 följande:
I inlägg #20990 skrev jag:
"Vart ser du fascister och nazister på gatorna i Örebro, Norrköping, Linköping och Rinkeby som slänger sten på blåljuspersonal, tänder eld på bilar, däck och annat. Självklart pratar jag om islamister. Eller menar du att det är kvinnor och män i alla åldrar som skriker "Allahu Akbar" är fascister och nazister?".
Du svarade på det följande: "Återkom när du följer det vi skriver om, nu inget om detta".
Jag skriver om det du tog upp, sedan hänvisar du till att jag ska prata om det du pratar om? Hur tänker du? Är det så att du inte vågar svara eller inte kan svara på det jag skrev till dig?
DU glömde av IGEN att berätta vad som var intressant, kanske nästa gång?
Flash Gordon skrev 2022-04-20 16:56:32 följande:
Regeringen följde alltså inte ens regelverket för tjänstetillsättning på WHO när de försökte köpa en plats åt Tegnell
Istället för att erbjuda flera namn för WHO att själva välja bland så krävde regeringen att det skulle vara Tegnell.
Ett solklart fall av att med skattemedel försöka få bort en person som kan vara en belastning för Partiet i en valrörelse
.
Anders Tegnell och de verktyg man har av myndigheter att tackla COVID-19.
Den framgången innebar vi kom tredje sist i överdödligheten i Europa.
Och ska man då gå på meriter, så var Tegnell värd ett toppjobb med en så enorm framgång.
Och din "slutsats" är som vanligt inkorrekt och enda man ser är en politisk agenda mot en person som varit sjukt bra för Sverige och COVID-19 hanteringen.
Men förstår efter 2 år av klagande och när facit kom på bordet, så blev det inte roligt längre att ha den agendan och ha gjort den missen hur bra pandemihantering vi faktiskt haft.
Och det går ju inte bra ihop med att allt är regeringens-fel-agendan.
Gör du dessa felen medvetet?
KillBill skrev 2022-04-20 18:17:47 följande:
På vilket sätt skulle Tegnell vara en belastning? Tiden har visat att den Svenska Strategin har varit framgångsrik och med facit i hand har vi klarat oss bättre än Danmark och Finland.
Jag tror flashy hoppades på att vi redan hade glömt framgångarna av Tegnell och såg detta som en chans att sparka på Tegnell för vara så duktig och sköta pandemin som man planerat sedan innan och av pandemihistorien.
Och är ens Regeringen iblandad i denna WHO-tjänst från början och som man pratade om?
Också rätt talande att de ger sig på nått som blivit fel och inte har med något och göra i sina agenda.
Undrar om de tror agendan är osynlig, man kan undra när den är så uppenbar och ska låtsas om att det inte existerar.
Digestive skrev 2022-04-20 20:13:52 följande:
Det blir nog bra.
Du har mina åsikter, mina argument, mina förklaringar och min inställning men du varken bemöter eller tar någon som helst hänsyn till dem. Vilket gör det hela meningslöst på ett väldigt fult vis.
PM? Du kan vara min bästa vän och knullkompis, nonchalerar du vad jag säger i en diskussion så markerar jag det vilket som.
Ja, vi vet att lägre lönsamhet inte är ett argument att inte bygga vindkraftverk.
Det har inte ändrat sig sedan första gången du trodde det var ett argument.
Ja, jag nonchalerar irrelevanta argument som att det inte ska byggas pga det är ett låg lönsamhet.
För det är inget argument att inte bygga för mer än företaget
ToniErdmann skrev 2022-04-20 20:40:07 följande:
Ja, det där lät ju lite för bra för att vara sant.
Att regissören till Sveriges COVID-19-haveri skulle tilldelas internationell topptjänst.
Att någon som haft fel i nästan allt skulel belönas med något så fint.
Ungefär som att ge Polarpriset till Sean Banan.
Dessa "fel" Tegnell gjorde, det gjorde att vi i Överdödlighetstabellen kom tredje sist i Europa.
Och det låter inte som någon gjort allt fel, utan en som gjort det mesta rätt.
Som du vet är detta med överdödligheten FACIT, men jag förstår det känns jobbigt i att två år ha klagat på Tegnell och sen ha praktiskt taget till 100% fel i det mesta.
Det är en prestation som gjort att COVID-19 snacket stendog när facit k om och det visade sig vi hade lyckats 3:e bäst i Europa.
Facit berättar att du det du skrev som haveri, var en succé i jämförelse med Europa.
SÅ det kan bli när agenda tror fakta kan glömmas av.