Har du förtroende för regeringen?
Vilka är det som styr i ett land? Är det regeringen eller oppositionen?
Regeringen i det här landet är pinsam. Det behövs förnyelse!
Vilka är det som styr i ett land? Är det regeringen eller oppositionen?
Regeringen i det här landet är pinsam. Det behövs förnyelse!
Vad lustigt. Vet ju annars att det från politiskt håll ofta brukar hävdas att det fria skolvalet leder till bättre integration och mindre segreation. Duktiga elever som växer upp i socialt utsatta områden får ju genom det fria skolvalet möjlighet att gå i bättre skolor än vad som annars varit fallet. Dvs, om enbart närhetsprincipen hade fått råda. Utan det fria skolvalet brukar det ju annars hävdas att man cementerar sociala skillnader.
Jag har väl egentligen ingenting emot det fria skolvalet. Däremot kan jag tycka att det är olyckligt när vinster inom sk välfärdsbolag hamnar i skatteparadadis istället för att gå till skola och omsorg.
Rent politiskt identifierar jag mig egentligen inte med något parti.
Trams. SD fick bara 13% i senaste valet. Oppositionen inom alliansen är splittrad och stridsyxan där är ju nedgrävd. Klarar sossar och miljöpartister inte av att regera i den miljön bör de nog överväga att lämna över rodret till någon som kan.
Jasså, är det där skon klämmer?
Självklart måste ju en sittande regering söka parlamentariskt stöd för sina politik. Om nu inte den rödgröna regeringen kan få det av SD finns det ju andra partier att vända sig till. I detta ingår förstås att man får kompromissa om man inte fått 50% eller mer ifråga om mandat i riksdagen. Det är inget att sitta och gråta över utan är de spelregler som gäller i en demokratiskt vald församling.
Det här tror Leif G W Persson om valet i år...
Leif GW Persson
Så går det i valet 2018
Publicerad 7 jan 2018 kl 06.05
Du har inte bara sd mot dig/er, utan en stor del av befolkningen, även bland de som röstar s, m, l, kd och sannolikt även inom c och mp.
Jag hoppas Centerpartiets inställning till globalisering och öppna gränser tar död på dess popularitet. Det vore helt klart ett steg framåt för Sverige.
Det är inte så förenklat att en pågående utveckling enbart går i en riktning. Man riskerar att folk reagerar på detta om det går för långt.
Se på Islamism i Sverige, exempelvis bland somalier är det många som vänder sig mot det nya och annorlunda genom att vissa blir än mer konservativa än de var innan de kom till Sverige.
Mitt förtroende för regeringen ökade med flera hundra % nu när de lyckats förbjuda installation av de miljöförstörande vedspisarna.
www.land.se/landkoll/nya-regler-stopp-for-gamla-vedspisar/
Det känns tryggt att våra styrande värnar om oss. Att en vedspis kan vara räddningen för många i glesbygden vid strömavbrott kan man inte ta hänsyn till. Några ihjälfrusna är ett billigt pris för att innerstadspajasarna ska kunna låtsas att de gjort något för miljön.
Jaha! EU har bestämt!
Ja men då är det ju bara för alla att unisont dra ner brallor och kallingar och böja sig framåt!
Ser verkligen fram mot höjd EU avgift och en EU skatt så att de dyrbara byråkraterna ska kunna äta sin gåslever och hälla i sig champagne även i fortsättningen.
...eller är regeringen förhandlingssvag av ovilja, som i fallet med de nya vapendirektiven?