Har du förtroende för regeringen?
Blev kanske inte någon större succé
Inte desto mindre skiner solen och helgen är här
Blev kanske inte någon större succé
Inte desto mindre skiner solen och helgen är här
Javisst, skulle det ha varit möjligt och i den mån båtflyktingarnas båtar förlist kunde man ha tillhandahållit nya och eskorterat dem ut på internationellt vatten. Det skulle inte ha löst flyktingarnas behov av skydd från krig men Europa skulle inte ha behövt bry sig.
Ja, såvida inte EU hade kunnat komma överens om att erbjuda en reell asylväg till Europa via flyktingläger i grannländer.
Mitt förtroende för regeringen och för den tidigare alliansregeringen har påverkats positivt av att man så länge det var möjligt hade en generös asylpolitik
Haha.
Så här i efterhand växer sig skrikhögerns övertygelse om att de varnade för den extrema situationen 2015 i och med att de varnade för den extrema situationen 2014 och den extrema situationen 2013 och den extrema situationen 2012 och den extrema situationen 2011 och den extrema...
Så länge jag har läst här har Flash Gordon varnat för den extrema situationen som råder och SmalaSara skrev i något inlägg att hen varit aktiv tidigare under ett annat nick på FL - så hen har säkert också ständigt varnat för den extrema situationen.
Ja, men asylpolitik handlar om att ge människor skydd. EU har aldrig erbjudit ett reellt alternativ till att fly över Medelhavet.
Det finns nästan ingen som riskerar sitt och familjens liv i onödan. Det är klart att ett fungerande EU skulle ha kunnat styra så asylvägen till Europa hade kunnat bli säker och kontrollerad, men detta hade krävt ett fördelningssystem och att så gott som alla EU-länder hade tagit sitt ansvar och samarbetat och att FN också hade engagerats i arbetet för att kunna erbjuda en säker och kontrollerad asyl till Europa.
Ja, det är klart. Det är integrationen det handlar om och om det blir lite bättre styrsel på den så kommer man inte längre i samma utsträckning kunna göra narr av det som var Reinfeldts tes - att det inte en gång för alla är givet vilket det optimala befolkningsantalet är för att Sverige ska kunna ha en så blomstrande ekonomi som möjligt.
Tyvärr så har väl regeringen haft för mycket av interna problem och för lite av riksdagsinflytande för att kunna ha ett vettigt fokus på integration. En nåd att stilla be om vore att MP bytte ut sina språkrör och att ett av de nya blev Isabella Lövin - en person som spelar i en helt annan division än Romson och Fridolin. Det kanske inte har märkts så mycket i och med att hon är biståndsminister och tvingas administrera en budget som starkare departement regelmässigt snattar från.
Dessutom finns det en integrationspolitisk värderingsdiskussion som man borde ha tagit för länge sedan och för min egen del är detta den viktigaste diskussionen. Jag vill att Sverige ska fortsätta att utvecklas mot ett alltmer tolerant och sekulariserat samhälle, det innebär inte att folk inte kan få vara muslimer, sverigedemokrater eller i stort sett vad som helst som inte är olagligt - men det borde inte ha fått utvecklas subkulturer som begränsar andra, exempelvis begränsar unga kvinnors försök att anpassa sig till svenska tänkesätt.
Jag saknar en röd tråd i integrationspolitiken: Vi behöver dig och förväntar oss av dig att du ska bidra till att Sverige fortsätter att vara såväl ett ekonomiskt framgångsrikt land som en tolerant och sekulariserad nation- kan du inte respektera detta blir du tvungen att söka dig till ett annat land.
Jag har fått frågan om antal ett antal gånger under åren här på FL. För mig handlar det inte om antal. Det handlar inte heller om att jagstörs av att allt fler har ett annat utseende än det jag var van att se när jag var barn, det stör mig inte det minsta. Däremot stör det mig väldigt mycket när Fridolin är så jävla flummig att han inte förstår vad det innebär att MP röstar in en pajsare i partistyrelsen som inte kan tänka sig att skaka hand med kvinnor och det stör mig när MP-politiker argumenterar för könssegregerade badhus.
Oförmågan att agera gjorde att vi fick det här:
www.svt.se/nyheter/ekonomi/rapport-kraftiga-skattehojningar-kravs-i-kommunerna%3Apd%3Any%3A20160428%3Arapport-kraftiga-skattehojningar-kravs-i-kommunerna%3Anyh
- Utvecklingen från 2018 ser mycket bekymmersam ut. Det är svårt att se hur kommuner och landsting ska klara trycket från den fortsatt kraftigt växande befolkningen utan skattehöjningar, säger Bettina Kashefi.
Trots ökande hot kan vi inte vänta oss några satsningar på försvar från nuvarande regering.