klyban skrev 2022-05-08 17:35:22 följande:
Vet du inte ens vad du gör längre?
Detta är en klassisk omdefiniering.
Och vi vet redan idag att hon kommer göra det igen, och då växer den röda tråden, och du kommer låtsas om att det är första gången.
Digestive skrev 2022-05-08 15:05:19 följande:
Jag kan hantera mängder av era trasiga argument men slutsatsen är den samma - ni har fel.
Moder Svea är Sveriges nationspersonifikation och hur(?) någon poserar som Moder Svea är fullkomligt ointressant.
Kontexten i Ebba Busch-bilden är Moder Svea (inte tagen från Ultima Thules skivomslag, är värt att notera) samt Ebba Busch inklippt från ett foto där hon poserar utanför ryska ambassaden i en ukrainsk klänning.
Att få det till ett kontext av nazism och vitmakt är helt befängt.
Det tror du bara för du låtsas om att den långa röda tråd inte skulle existera, att den inte existera.
Ledsen detta startade inte med att undra varför polisen inte gav verkningseld i en folkmassa där oskyldiga återfanns.
Moder svea har inget med hon att göra ens, och likheten med ikonen är slående och med den röda tråden så är det pinsamt för na.
Den röda tråden ger kontext.
Jag vet exakt vad jag gör när jag förhåller mig till vedertagen och officiell definition av Moder Svea - vilket är att inte tolka in några tokigheter överhuvudtaget.
Det behövs inga omdefinieringar vilket är själva poängen.
Du verkar inte förstå alla delar av det här drevet och än mindre min position bland dessa. Fullt upptagen med partipolitiskt larv och utan minsta tanke eller hänsyn till folk som i första hand är svenska.
Det är lätt att pissa på stolar som man själv inte sitter på och kasta andra under bussen för att komma åt fiender. Men hur lätt det än må vara så är det fortfarande ett vidrigt beteende och ni kommer inte ett cirkelrunk längre med det.
Ni hade fel om Moder Svea. Svälj det och gå vidare. Du vet förhoppningsvis bättre i fortsättningen.