FDFMGA skrev 2016-04-23 17:07:05 följande:
Nja, jag påpekade att det inte finns någon vedertagen definition av kulturmarxism och tog Wikipedia som ett exempel på hur somliga definierar begreppet.
Så statsvetaren har placerat åsiktskorridoren i Wikepedia, ja jag säger då det.
Jag är ärligt talat inte så intresserad av hans version av Kejsarens nya kläder utan föredrar att vara mer framåtblickande.
Idag sa Jomshof att det kommer att kräva ett formaliserat samarbete för att ge sitt stöd till en alliansregering efter nästa val. Dessutom sa han att han bedömer att det inte går att samarbeta med moderaterna så länge Kinberg Batra är partiledare.
Det måste vara ett tydligt budskap, så tydligt att till och med de inte alltför begåvade representanterna för skrikhögern som brukar gorma om att man inte får säga det man får säga uppfattar det.
Gissar att skrikhögern snart kommer att börja jämra sig om att M borde byta partiledare. Somligt har alltid varit i säck innan det kommer i påse.
Själv anser jag nog att en ren S-regering som söker breda politiska lösningar kommer att vara det bästa, och kanske det enda, realistiska politiska alternativet i
Sverige under en överskådlig framtid.
Stödet för SD krymper och samtidigt ställer man högre krav på samarbete än tidigare. Man har ju inte åstadkommit något själva sedan inträdet i riksdagen, men hackat allt man orkat på den regering man sååå hett ville regera med eller åtminstone inte ignoreras av och nu börjar man förbereda sin kamp mot oppositionen - i syfte att få komma in i värmen där.
SD kan verkligen det där med att dra till sig alla sidors ryggtavlor.