Hm, Göran Andersson är en riktig doldis som folkpartist för mig, kan du inte berätta lite mer om hans funktion inom partiet?
Att Torekull blivit miljöpartist på ålderns senhöst hade faktiskt gått mig helt förbi, tyvärr verkar han väl vara på väg in i dimmorna mentalt, jag menar att stänga landet för "villkorslös invandring" låter sig självklart inte göras eftersom den villkorslösa invandringen inte existerar överhuvudtaget. Tja, vill man töja lite på begreppen så ok, den fria rörligheten inom EU skulle ju kunna betraktas som villkorslös.
Hursomhelst - ett samarbete med den debila rasismen inom SD skulle inte vara till gagn för någon, inte ens SD vars främsta behov är att få gnälla gränslöst.
Däremot kan jag tycka att de problem som en relativt kraftig invandring innebär för ett land med bostadsbrist borde innebära att regeringen söker samarbete med allianspartierna om hur en mindre stelbent bostadspolitik borde utformas.
I dag är det nästan omöjligt för ungdomar utan kontakter att få tag på en hyresrätt i storstadsområdena och i denna situation så väljer man att gå på Finansinspektionen förslag om att införa regler som ytterligare försvårar genom att begränsa möjligheterna för förstagångsköpare att låna till en bostadsrätt.
Det är en gåta hur man kan undgå att förstå vad detta kommer att innebära.