Har du förtroende för regeringen?
Jag har frågat dig varför du menar att viss äldre svensk historia för dig har en annan status än en viss nyare svensk historia.
Du har svarat att nyare svensk historia har ett politisk gods som du till vissa delar tycker bu om. Du har inte svarat på varför historia av olika ålder enligt dig skall värdes oliak - det handlar som jag förstår av det du svarat enbart om politiskt gods.
Jag har sagt att jag tycker att det är hycklande att använda historen (den äldre) som ett argument - då det egentligen handlar om dina politiska preferenser och inget annat än dina politiska preferenser (för vissa delar av välfärden)
Å ena sidan har du någonting som uteslutande har styrts av politiska preferenser, välfärdens utförande.
Å andra sidan har du produkten av en dikt som 1) är flera hundra år äldre än ideologierna som du vill tillskriva produkten, som 2) aldrig har använts i linje med dessa ideologier i ett enda officiellt sammanhang medan produkten 3) har använts flitigt som Sveriges officiella nationspersonifikation i hundratals år.
Jag har sett klyban nämna svastikan i förbifarten och i det här sammanhanget, att svastikan en gång i tiden stod för god lycka och så vidare.
Är det möjligtvis ditt grundresonemang här? - att Ultima Thules album-release var ett så stort happening att i den här delen av världen så går det inte/bör man inte förknippa Moder Svea med någonting annat än bandets umgängeskrets.