Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-10-13 09:32:37 följande:
    Handelsbanken och du ska kalla dig sosse..  Förvånad Skrattande
    Just därför jag kalalr mig sosse.

Inga av mina partivänner har några som helst synpunkter på mina privatekonomiska valSolig

Att den privatekonomiska åsiktskorridoren inom nyhögern är smal är en helt annan och ganska deprimerande historia - åtminstone om man ser till de stackare som ständigt känner sig tvungna att väga in den maximala samhällsnyttan i sina val.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-13 12:22:56 följande:
    Menar du att folk reagerar på att dessa privata investeringar inte riktigt maximerar samhällsnyttan?

Jag som trodde att det handlade om privata intressen bland folk som också sitter på tillräcklig politisk makt för att kunna klappa samma intressen medhårs...
    Ingen aning.

Jag studerar vare sig björnars avföringsvanor eller hur det skulle kunna vara möjligt att klappa någon medhårs.

I synnerhet inte i perspektivet privatinvesteringar som är maximalt samhällsnyttiga.

Rent allmänt så anser jag att man inte ska stryka enfalden medhårs.

Nåväl. Jag försöker nog främst hålla mig uppdaterad om vad som händer i Syrien. Läste just i The Guardian om avrättningen av en kvinnlig kurdisk politiker.

Det senare maximerade inte samhällsnyttan - även om Erdogan anser detta. Donald är väl knappast kapabel att förstå vad det var han godkände.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-10-13 12:48:25 följande:

Fd näringsminstern har alltså intressen i branscher som gas, malm, transporter, järnväg och fastigheter samtidigt som hans sambo/fru är minister och ska sitta och ta beslut som påverkar dessa intressen.

Hade det här varit i Polen hade alla utgått från att korruption är inblandad.

Hur går det med det där hangarfartyget som skulle få sitt namn efter POTUS - eller är det möjligen Pudas ni anhängare kallar Trump.