Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-10-13 09:32:37 följande:
    Handelsbanken och du ska kalla dig sosse..  Förvånad Skrattande
    Just därför jag kalalr mig sosse.

Inga av mina partivänner har några som helst synpunkter på mina privatekonomiska valSolig

Att den privatekonomiska åsiktskorridoren inom nyhögern är smal är en helt annan och ganska deprimerande historia - åtminstone om man ser till de stackare som ständigt känner sig tvungna att väga in den maximala samhällsnyttan i sina val.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-13 12:22:56 följande:
    Menar du att folk reagerar på att dessa privata investeringar inte riktigt maximerar samhällsnyttan?

Jag som trodde att det handlade om privata intressen bland folk som också sitter på tillräcklig politisk makt för att kunna klappa samma intressen medhårs...
    Ingen aning.

Jag studerar vare sig björnars avföringsvanor eller hur det skulle kunna vara möjligt att klappa någon medhårs.

I synnerhet inte i perspektivet privatinvesteringar som är maximalt samhällsnyttiga.

Rent allmänt så anser jag att man inte ska stryka enfalden medhårs.

Nåväl. Jag försöker nog främst hålla mig uppdaterad om vad som händer i Syrien. Läste just i The Guardian om avrättningen av en kvinnlig kurdisk politiker.

Det senare maximerade inte samhällsnyttan - även om Erdogan anser detta. Donald är väl knappast kapabel att förstå vad det var han godkände.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-10-13 12:48:25 följande:

Fd näringsminstern har alltså intressen i branscher som gas, malm, transporter, järnväg och fastigheter samtidigt som hans sambo/fru är minister och ska sitta och ta beslut som påverkar dessa intressen.

Hade det här varit i Polen hade alla utgått från att korruption är inblandad.

Hur går det med det där hangarfartyget som skulle få sitt namn efter POTUS - eller är det möjligen Pudas ni anhängare kallar Trump.

Är det på gång? Kanske rentav färdigbyggt och på väg till Mellanöstern för att maximera samhällsnyttan för POTUS/PudasSkrattande
  • FDFMGA
    Adam9731 skrev 2019-10-13 23:44:33 följande:
    Har man en maka/make i regeringen så det uppstå vissa begränsningar i vad man kan göra. Men var inte orolig. De med kompetens fattar redan det där.
    Spännande analys - återigen visar det sig att de största tänkarna inom högern finns på Familjeliv och den gångna helgen är särskilt minnesvärd i detta avseende.

Är du möjligen med  i samma spjutspetsforskningsteam som Man och nöjd - hen som genom att rota i sitt navelludd med exakthet kunde förutsäga vilka som skulle bli ministrar i framtiden.

Hen borde egentligen låna ut av sin samling till alla såssar så att de kan anpassa sin ekonomi till eventuella kommande politiska uppdrag redan innan de känner till dem.

Typ: Nej Bengt. Du får inte investera i Atlas Copco. Navelluddet som jag lånat säger att jag kommer att bli utrikeshandelsminister i november 2021, så min kära make - du måste maximera samhällsnyttan i ditt tänkSkrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-14 13:09:39 följande:
    Säkerligen. De politiska löften som visas i seriestrippen har även dem en målgrupp... den målgruppen talar dock allra helst om andra saker idag.

Så vad har du att bjuda på även denna dag och som ska lägga fokus på allting annat än sittande regering i ett förtroendekontext?
    Tja, jag har fått reda på att jag och KillBill är betalda sossetroll enligt senaste folieparabolnytt som tydligen är uppsatt på åsiktskorridorens anslagstavla.

Annars har jag inte mycket att bjuda på. Jag ser väl idag liksom tidigare på S som det minst dåliga av dåliga alternativ - men i brist på annat och för att partiet trots allt är ett litet ljus i det annars ganska kompakta högerpopulistiska mörkret nationellt och i synnerhet globalt.

Tyvärr är ju priset för att hålla de som vill ge invandringen och feminismen skulden för allt mellan himmel och jord rätt högt - alltså en rejäl portion nyliberalism.

Men så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva.

Och så gick det alltså med Syrien och dess kurder att de tvingades söka stöd hos Assadregimen. Blir det krig mellan Syrien och Turkiet kan Natoländerna tvingas ställa upp för sin allierade.

Turkiets sak är vår, kanske Natokramarna här på FL kommer att skanderaSkrattande
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2019-10-14 15:00:21 följande:
    Nix, det behöver de inte alls. Det är ett grundläggande missförstånd, medvetet eller ej låter vi väl vara osagt, men fel är det i alla fall.

NATO-länderna har förpliktigat sig att hjälpa Turkiet om de blir utsatta för ett militärt anfall. Det är inte fallet här, det är Turkiet som har gått till anfall mot Syrien. NATOs paragraf 5 är följaktligen inte tillämplig.

Det är förvånande ofta som man hör liknande vantolkningar av vad ett NATO-medlemsskap innebär.
    Ja, och vem har sagt att det är omöjligt att den anfallande parten inte tkan komma att tvingas retirera in på eget territorium.

Om du läser det jag skrev en gång till så kan du säkert notera att jag implicit håller den möjligheten öppen. Notera gärna det lilla betydelsebärande ordet "kan" i min text.

Då har alltså de andra alliansländerna förbundit sig att komma till bundsförvantens hjälp och då får ni Natoanhängare väl rätta in er i ledet

Uppställning i åsiktskorridoren, typ Skrattande
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-10-14 15:06:48 följande:
    Haha, ja, så kan man väl också spinna sina konspirationsteorier.
    Nja, avtalet Natoländer emellan är ingen konspiration.

Däremot så anser jag att din åsiktskorridor är kantad av konspirationsteorier, och den mest frekventa av dessa är att allt är invandringens och pk-ismens fel.

Det är därför varje försök att uppnå kontakt med personer i högerpopulismens åsiktskorridor redan på förhand  dömt att misslyckas.  En gång på tiden brukade jag föreslå högerpopulister här på FL att vi skulle byta roller, testa att liksom vara djävulens advokat, alltså jag skulle argumentera som en högerpopulist och högerpopulisten som en PK-rabblare. Men ingen nappade, det vore väl att svära i kyrkan. Men förhoppningen var from ändå - att högerpopulisten skulle upptäcka hur världen utanför den egna korridoren kan se ut.

Nåväl. Det går alldeles utmärkt att diskutera invandring, allvarliga brister i välfärden med mera i verkligheten - så kallat vanligt folk emellan.

Tack och lovSolig
  • FDFMGA
    Mentat skrev 2019-10-14 16:58:39 följande:
    Nix, det är definitionsmässigt ingen attack på Turkiet utan en motattack. Det är inget skäl till att utlösa artikel 5 och övriga NATO-länder behöver inte bistå Turkiet för den sakens skull.Med ditt resonemang hade det varit fritt fram för t.ex. Västtyskland att anfalla Östtyskland på den tiden det begav sig och sedan ropa på NATO när de sovjetiska pansarvagnarna rullade in genom Fuldagapet. Så fungerar det givetvis inte.

Om man inte förstår NATOs fördrag kan jag inse att man är negativ till ett svenskt medlemskap men då kan man ju vara öppen för att lära sig något å andra sidan.
    Det är väl inte omöjligt att du har rätt - men i så fall har Luxemburgs utrikesminister fel - eller alternativt att Andreas Liljehedens tolkning av Luxemburgs utrikeministers uttalande är felaktigt.

Luxemburgs utrikesminister Jean Asselborn påminner om att Turkiet är ett Natoland. Och om den syriska regimen tillsammans med de kurdiska styrkorna attackerar Turkiet kan det ses som en attack mot alla Natoländer, enligt artikel 5 i försvarsalliansen stadgar.

? Tänk er att Syriens allierade attackerar Turkiet, vad händer då med Natos artikel 5. Den turkiska invasionen måste stoppas, säger Asselborn.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7320904

• FDFMGA
    auster skrev 2019-10-14 18:34:26 följande:

Löfven är en landsförrädare.

Inte alls.

Landsförrädare är väl ett inte helt ovanligt läte man kan notera att de allra klenaste förstånden i den yttersta högerkorridoren utstöter.

Jag gissar att de flesta av dessa är rätt beskedliga och ur stånd att förstå innebörden av lätet och  att Säpo har hyfsat god koll på resten.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?