Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Har du förtroende för regeringen?

Det här hade jag missat:

https://www.mucf.se/pressmeddelande/ssu-skane-raknas-bort-nar-statsbidrag-tilldelas

"SSU har redovisat för MUCF att ungdomsförbundet vidtagit tillräckliga åtgärder när omfattningen av bristerna i Skåne blivit kända för förbundsledningen. Uppgifterna kring SSU Skåne är dock så pass allvarliga att MUCF anser att åtgärderna ändå inte är tillräckliga.

SSU får därmed inte tillgodoräkna sig de föreningar som finns i SSU Skåne eftersom det inte har levt upp till demokratikriteriet."

I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-07 14:13:54 följande:
    Det här är Socialdemokraternas riksdagsledamot Jamal El Haj:
    https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/jamal-el-haj_6a1b02dd-bdc4-4019-ab3e-dfeb133018ed

Det här är terror-rörelsen Hamas flagga:
    https://www.crwflags.com/fotw/images/p/ps%7Dhams8.gif

Det här är en socialdemokratisk riksdagsledamot och Hamas flagga tillsammans:
    https://pbs.twimg.com/media/DnKSweqX0AAGbwI.jpg

Mer om den socialdemokratiske riksdagledamoten:

https://twitter.com/emil_moghaddam/status/1125717916635287554

Var hittar S alla juveler?
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 08:00:54 följande:

Den Socialdemokratiske riksdagsmannen som syns på en bild där Hemasflagga syns i barkunden förtjänar självklart all kritik. Det gör också Lars Adaktusson som lierar sig med extremister och bosättaraktivister som vill köra ut alla palestinier från västbanken till Sveriges riksdag.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/pLr7r1/adaktusson-oppnar-dorren-for-extremism
    Jaha, du vill citera antisemitbladets ledarsida, som ljög om att Israel dödat en gravid kvinna och hennes 14 månader gamla barn, när det i själva verket var antisemitbladets idoler som låg bakom deras död? 

Ämnet för seminariet som det förljugna antisemitbladet vänder sig mot var alltså hamas användande av oskyldiga som mänskliga sköldar. Det var lika ointressant för dig som för antisemitbladet.

My Truth är inte en bosättarorganisation vilket du och ditt förljugna antisemitblad hävadr, det är en organisation som består av reservister i IDF, min fru är medlem och hon är fan ingen bosättare. Kolla upp fakta innan du fortsätter sprida lögner. 
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-08 14:55:25 följande:
    Antisemitismen finns även på rörelsen ledarsidor.

Det här är "My Truth"
    https://mytruth.org.il/en/

Så vitt jag ser så är det en organisation som samlar in vittnesmål/intervjuer från IDF-soldater coh som håller föredrag kring detta

Personen som nämns i ETC och AB är knappt spårbar på nätet. Det an man tycka att han(?) borde vara om han är en kontroversiell figur inom bosättarrörelsen. Antingen en felstavning av namnet från ETC eller ett rent påhitt.

Med tanke på att ETC kallar det en "bosättarrörelse" ligger det nära till hands att det är deras research i ämnet som inte var så väldigt noggrann.
    Antisemitbladet kan inte ens skriva ut hans namn rätt, eller om det är hatsajten ETC som inte kan skriva rätt namn.

Bra att du la in länken till My Truth, jag glömde det i ilskan...
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 21:52:40 följande:

Föga förvånande att du skulle ta strid för illegala bosättare på västbanken..

Kritiken mot Lars Adaktusson går ut på att organisationen My Truth, har nära kopplingar till den israeliska bosättarrörelsen som agerar för fler bosättningar på västbanken, bosättningar som FN och övriga världen betraktar som illegala. Joakim Wohlfeil, sakkunnig på väpnade konflikter på den kristna biståndsorganisationen Diakonia är starkt kritisk mot Lars Adaktusson.

Varför är du emot att man visar på hamas/islamic jihads fega användande av civila som mänskliga sköldar?

"Human Shield is a project that unvalis the abuse of the local Palestinian civilian population by the Palestinian terrorist organizations. The testimonies in this project bring the story of former combat soldiers and senior members of the Department of Defense who have encountered in their service in blatant human rights and international law violations by the Palestinian terrorism, against Palestinian civilians, mostly children. The documented cases include many elements that reveal the cynical use of the civilian population by the Palestinian side. Although this use is considered a flagrant violation of international law and human rights."

Varför är det enbart Israels påstådda brott som ska få kritiseras? Varför vill man dölja/förminska vad den andra sidan gör?

Vilka kopplingar har My Truth till bosättarrösrelsen, annat än i diakonias hjärnor?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 22:24:04 följande:

Jag kritiserar bägge sidor. Det är helt fel att låta sig fotograferas med en Hamasflagga i bakgrunden och det är helt fel att bjuda in någon som har varit/är illegal bosättare på västbanken till Sveriges riksdag. Uppgiften att My Truth är en del av bosättarrörelsen kommer från Olle Katz, ordförande i Judar för israelisk-palestinsk fred. Han anser att Lars Adaktusson genom att bjuda in organisationen tar ställning för bosättningar.

Varför diskvalificerar hans eventuella boende diskussionen om hamas/islamic jihads brott mot folkrätten?

Varför är en shit-to-gaza aktivists ord värt mer än min frus ord (som dessutom är medlem i My Truth?).
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-08 22:41:39 följande:
    Det är självklart mycket olämpligt av en svensk riksdagsman att bjuda in en illegal bosättare till riksdagen. Förstår du inte det?
    Nej, det gör jag inte, förklara, och svara på frågorna du fått istället för att slingra dig.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-09 08:33:17 följande:
    Du och dina fantasier ...

Meningslöst att argumetnera mot de halmgubbar du uppfinner gång på gång.

.
    Har du något som helst belägg, förutom ETC:s artikel som AB kopierade på att "My Truth" är en bosättarrörelse?

Jag frågar för jag hittade hemsidan och ser bara vittnesmål från soldater och föreläsningar kring detta. Visserligen är en del material på oöversatt hebreiska men jag hittar ingeting som har med bosättningar att göra.
    Nej, de har ingenting med bosättarrörelsen att göra. Nu vägrar jag betala för en hatsajt som ETC, som ligger på samma nivå som Skamnytt och Fria Fantasier, så jag vet inte vad de ljugit ihop för svammel.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2019-05-09 19:13:44 följande:
    Enligt Den kristna organisationen Diakonia:

inbjudna organisationen heter My Truth och är grundad av israelen Avihai Shorshan, som var en av tre representanter för organisationen på riksdagsseminariet. Att Avihai Shorshan har kopplingar till bosättningsrörelsen råder det ingen tvekan om. Enligt en artikel i Jerusalem Post från november 2016 bodde han i och agerade som talesperson för den ideologiska bosättningen Kfar Adumim på Västbanken, något som nyligen har bekräftats av hans egen Facebooksida. Kfar Adumim är aktiv i den ideologiska bosättarrörelsens samarbetsorganisation Regavim. Shorshan har förespråkat kollektiv bestraffning och tvångsförflyttning av palestinier. Som representant för My Truth intervjuas Shorshan 2016 av israeliska Channel 20 och kommenterar ett terrorattentat på en bosättning i Hebron med att föreslå att Israel bör hämnas genom att jämna hela den palestinska staden Bani Naim med marken och förvisa dess 20 000 invånare. Han har även lierat sig med bland annat den israeliska högerorganisationen Im Tirtzu, som på sin egen Facebooksida publicerade en film i september 2018 där Shorshan talar till organisationens medlemmar.

Jag återkommer med länkar under kvällen.
    Nu har ju dina frånvarande länkar noll och intet värde då My Truth fortfarande inte är någon bosättarrörelse. Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att ta in?

Varför vill du inte att terroristernas brott mot folkrätten diskuteras? 
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2019-05-10 10:34:57 följande:
    Här påstår en hebreisktalande att journalisten på ETC ljuger om artikeln:
    https://twitter.com/N00dn1k0l4j/status/1126403763181379584

Du talar väl hebreiska så du kan säkert bekräfta eller dementera att han talar om att utplåna en enskild by som ett avskräckande exempel efter en terrorattack där en 13-årig flicka dödades

I motsats då till påståendet från ETC och journalisten att han talar om att "driva ut alla palestinierna från Judea". 
    Det som står längre ner i twitterlänken stämmer bra med vad han sa. Det han säger är inget jag håller med om, nu vet ju inte jag vilka kopplingar han har till den trettonåriga flickan som mördades, och som är upprinnelsen till hans uttalanden. Men jag kan anta att om man har personliga kopplingar så kan reaktionen bli så här.
    Det är nog bara vänstervurmaraktivister som sväljer allt som ETC och antisemitbladets ledarsida kräker ur sig. 
    Har Daniel Sw(ed)in tagit tillbaks sin lögn förresten? 

och My Truth blir fortfarande ingen bosättarrörelse oavsett vad Avihai sagt eller inte.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?