Har du förtroende för regeringen?
Digestive skrev 2022-05-04 23:56:26 följande:
Jag menade att förutsättningen och utvecklingen har pågått sedan 50 år tillbaka och nu börjar en underklass att ta form då människor börjar finna sig i sin situation och börjar bygga parallella samhällen istället - då Sveriges modell inte når dem på behövliga vis.Precis som i studien du länkade till så behövs det väldigt tydliga förutsättningar för att absorbera en underklass väl och idag har vi inte ens hälften av verktygen som fanns på plats då. Allt ifrån disciplinär folkbildning till tillräckligt många enklare jobb saknas idag - då vi helt enkelt har gjort det här tidigare och har idag ett samhälle som har formats av och formats för folk, som redan har genomgått den här förändringen och levt med den bakom sig i närmare 100 år.
Med mindre än rätt så drakoniska åtgärder mot de som anlänt kommer vi inte att få ett gemensamt samhälle igen och på trådens ämne tror jag inte att nuvarande regering är beredd att ta till dessa åtgärder.
Jag förutspår alltså att vi istället kommer att få ett delat samhälle där vi kommer i kontakt med varandra så lite som möjligt och min vilja att betala för de andras liv och livsstil sjunker mot Noll.