Inlägg från: nattuw |Visa alla inlägg
  • nattuw

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2018-08-03 10:27:50 följande:
    Jag hoppas att människor som funderar på rösta på Sverigedemokraterna tar en funderare på varför den amerikanska alternativhögern liksom SD försöker att lägga ut villospår för att flytta fokus från egna kopplingar till nazism. 
    Intressant. Samma text skulle gå använda om ett visst annat parti bara genom att  byta ut ett halvt ord och stryka ett D vid partibeteckningarna.
  • nattuw
    Padirac skrev 2018-08-03 17:52:05 följande:
    Du ska inte tro på SDs propagandafilm  - S har inte det nazistiska arv som SD har. 

Men om du är av motsatt uppfattning så är trovärdiga referenser och länkar välkomna.
    Vi vet. Om något är obekvämt för S så har det inte hänt.
  • nattuw

Socialdemokraterna håller presskonferens om Sverigedemokraternas ekonomiska politik ( www.expressen.se/nyheter/val-2018/s-presenterar-granskning-av-sds-ekonomiska-politik/ ).

Uppenbarligen är Socialdemokraternas förtroende för den egna ekonomiska politiken så svag att de känner sig tvungen att hålla en presskonferens om ett annat partis ekonomiska politik. Det blir allt mer uppenbart att det står illa till med den svenska socialdemokratin. När de inte ens lyckas rycka upp sig för en valrörelse hur skall de då kunna bygga upp ett förtroende bland väljarna?

• nattuw
    KillBill skrev 2018-08-11 16:00:39 följande:
    Jag tycker att det är bra att någon granskar SDs politik.
    Granskningen av SD:s politik skulle gjorts för åtta år sedan. Nu är det för sent. Alla dessa år som har slösats bort på att bara ösa invektiv över SD och deras väljare samt anklaga andra för att vilja samarbeta med SD skulle istället kunnat användas produktivt genom att prata politik. Då hade läget varit ett helt annat både för SD och för S.

Tyvärr tror jag tåget gått för socialdemokratin. Några år till kan de nog överleva på kärnväljarna men vad kommer att hända sedan? Utan kärnväljare och utan en egen politik har de inte mycket till framtid.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-08-11 22:36:50 följande:
    Jag tror att du har fel. Varför skulle det vara försent att belysa SDs sunkiga politik nu?
    Därför att det är en månad kvar till valet och opinionsundersökningarna tyder på att SD kan få en fjärdedel av alla röster. Givet att opinionsundersökningarna inte är helt fel ute kommer det inte att räcka med att belysa SD:s politik utan det kommer att behövas ett mirakel om inte SD skall bli valets verkliga vinnare.

Dessutom tror jag att valupploppet kommer att handla mer om smutskastning än om politik och SD är sedan länge immun mot smutskastning..
  • nattuw
    gabi1969 skrev 2018-08-18 12:12:02 följande:

Så varför inte göra Joakim von Anka till finansminister. UppfinnarJocke till inovationsminister. Kommisarie Carlsson är given som justitieminister. Kajsa Anja är självklar som feministminister. Turknutten Alexander Lucas utser vi till invandrarminister. Den posten behöver en minister med tur, det är en svår och ofta kritiserad post. Kalle Anka blir då förstås stadsminister. Ärligt talat så tror jag att dessa figurer hade gjort en bättre insats för Sveriges än samtliga regeringar har gjort sedan tidigt 90-tal. Det var då som det politiska läget på allvar började utvecklas till det vi ser idag.

Troligen blir det: Björnligan på finansministerposten, Mårten gås som justitieminister, Kusin Knase som utbildningsminister,
     och Svarte Petter som statsminister. Sedan återstår det att se om Stora stygga vargen kan ta sig in i regeringen.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-09-26 22:31:40 följande:

Jag tror att det är åsikter som dina, att opolitiska tjänstemän ska avskedas för sina åsikter/funderingar som är bakgrunden till utskicket.

Uppenbarligen är tjänstemännen inte opolitiska eftersom de gör ett politiskt ställningstagande.
  • nattuw
    KillBill skrev 2018-09-27 07:23:24 följande:
    I en demokrati har alla människor rätt att utrycka åsikter och att ställa frågor och det gäller även tjänstemän som inte är anställda utifrån partifärg.
    De har inte tyckt och ställt frågor privat eller som privatpersoner utan som tjänstemän. Hade de varit privatanställda så vore deras handlande antagligen ett brott mot lojalitetsplikten.

Vi kan dessutom var rätt förvissade om att du och många med dig skulle låtit betydligt mindre överslätande om de tagit ställning för Alliansen eller SD.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?