FDFMGA skrev 2016-03-12 13:28:38 följande:
Ja, det är mig en källa till ständigt återkommande nöje och löje att skrikhögern och SD-aktivisterna i så stor utsträckning postar länkar urskiljningslöst.
Jag gissar att många samlar och byter länkar där det är antalet länkar som blir ett mått på hur politiskt inkorrekt man är medan länkarnas eventuella innehåll och relevansområde saknar betydelse.
Det förvånar mig inte alls att en länk till en artikel som handlar om att MP år 2013 krävde att alliansregeringen skulle sparka en moderat styrelseordförande för Arbetsförmedlingen postas i en tråd som handlar om förtroendet för vår nuvarande regering.
Det händer ju numer att tidningar måste sätta upp en "OBS-skylt" för artiklar som ligger på nätet och förklara att artikeln är typ fem år gammal efter att någon figur upptäckt artikeln och "samlar"-folket rusar dit för att uppröras och byta och samla länkar.
Stämmorna i den här klagokören är sällan så tonsäkra som de inbillar sig vara
När det ökända nättrollet Storken postade inlägget om att Gudrun Schyman ville förbjuda skägg delades det ohämmat. Så klart. Tror det är uppe i över 700 000 delningar nu, så ja, det är rätt illa ställt med källkritiken på sina håll.
Här är en länk från skrönans tidiga dagar:
http://staging.metro.se/nyheter/nej-gudrun-schyman-vill-inte-forbjuda-skagg/EVHnkq!6iNvIXKweN0jI/