Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-05-05 09:08:01 följande:

Menar du att dina obekräftade uppgifter för något som ska ha inträffat i tisdags är 2 år gamla?  Du tycker inte att det påverkar din trovärdighet?  

Det har pågått under tjugo års tid, Bill, varför skulle det ta slut förra veckan...!?
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-05 09:23:08 följande:

Vi har redan konstaterat att det var förkastligt att SSU skanderade den ramsan. Det vi diskuterar är Flash senaste påstående. Har du något att tillägga den diskussionen?

Avfyra Qassam-raketer mot Iaraelskt territorium, med avsikt att döda, judar. Det är gradskillnad på det du inte tror har skanderats.

Apropå "vi har skjutit raketer"

Eller...!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2019-05-09 00:35:19 följande:

Tycker du att epitetet "shit" även ska användas om personer du drar in i diskussionen?

PK-gerillan här inne använder ju aaaaldrig någonsin några epitetet som kan uppfattas....mindre önskvärda. Eller så.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-11 16:50:04 följande:

Det där tycks vara ett genomgående tema bland FL:s högeryttrar - alltså bajsfixeringen.

Jag under om det är den bruna färgen eller lukten eller något annat som ligger bakom den anala fixeringen.

Jadu, begreppet/uttryckssättet "metafor" är inte alldeles enkelt att förstå.
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2019-05-11 16:58:46 följande:

Jadu, begreppet/uttryckssättet "metafor" är inte alldeles enkelt att förstå.

Tydligen.
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-11 17:16:53 följande:

Nja, du har ju en viss faiblesse för uttryck som så att säga är en smula analt orienterade.

Sen finns det ju iofs varienter som t ex "Shit to Gaza" som väldigt väl avspeglar den syn någon som är djupt involverad i en konflikt kan ha på människor som man betraktar som fiender.

Alltså, varianter som "rövknullad" eller "skinödigt" är väl mest en jargong man använder för att imponera på likasinnade, men som skrivet - börjar man fundera på vissa uttryck där andra människor definieras som avföring handlar det nog om mer än bara jargong.

"imponera på likasinnade"..... Herregud, det är sorgligt att någon kan vara så makalöst långsam i tankeverksamheten.

Men i vissa fall är det dock föga förvånande...!
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-11 19:41:00 följande:

Haha, då får du väl öva dig en smula. Det går faktiskt att träna upp hjärnan precis som det är möjligt att bygga upp musklerna. En liten skillnad är att det i det förra exemplet inte finns några genvägar.

Hoppas du får en synnerligen trivsam lördagskväll!  Här i Stockholm har solen avlöst regnet, till glädje för alla utom möjligen de som sitter och trycker på kammaren och söker stöd hos likasinnade på nätet.

Själva ska vi strax gå ut med hunden, en ovanligt klok hund skulle jag vilja påstå. Känner du förresten till "Find Darwin"-testet, den hunden måste klokare än FL:s högeryttrar

Njaa, vem som behöver öva här kan vilken idiot som helst utröna. Att inte begripa den enklaste metaforen är tämligen obegåvat....

Dessutom hedrar du mig oerhört. Det finns ingen....ingen annan som någonsin har kommenterat mig och min välbyggda kropp som du har gjort. Och gör...

Du måste ha följt mig slaviskt när jag la upp bilder, annars hade du inte vetat. Och tro mig, FD, du verkligheten hedrar mig. Det är precis den här typen av kritik och reaktioner jag suktar efter.

Någon mer avundsjuk följare än dig är svår att hitta.

Och som tidigare sagt. Det är tydligt hur jag krupit under skinnet på dig. Och det är så enkelt att göra det.

Din gamle farmor (elr om det var din mormor) har du väl inte citerat på någon månad. Jag saknar dina usla citat. Kom igen nu och "missbruka" inte din stackars vovve.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-17 16:00:51 följande:

Tamas Osvath är moderat politiker från Lund. Kan du tänka dig upprördheten OM det hade handlat om en S politiker som kritiserat en borgerlig minister i media utan att att det hade nämnts att kritiken kom från en politisk motståndare?

www.dn.se/nyheter/politik/tjansteman-som-riktade-kritik-mot-strandhall-ar-moderat/

Om inte om fanns, Bill, så hade jag varit dollarmiljonär.

Inte en gång, utan fyrtio gånger om.

Minst.
  • Anton Chigurh
    KillBill skrev 2019-05-17 17:43:55 följande:

Vad oväntat att du rycker på axlarna över att media utelämnade att kritiken kom från en moderatpolitiker. Not.

Ajdå.....
  • Anton Chigurh
    FDFMGA skrev 2019-05-18 09:20:40 följande:

Men, AnChi.

Skillnaden mellan det KillBill påstår att de skrivit och det de skrivit är inte alls så stor. Du har nog bara inte förstått debattartikeln.

Så här skriver de bland annat: "En granskning av NTU 2018 visar dock på uppseendeväckande brister, så stora att det kan befaras att NTU i praktiken vilseleder allmänhet, medier och politiker.

Det är underbart att skåda hur löjligt ni beter er när ni blir påkomna med uppenbara, lögnaktiga påståenden, FD....

Och du är lika lögnaktig. Närapå iaf.

Eller förresten, det är förmodligen läsförståelsen som inte riktigt hänger med i ditt fall. Det har du visat åtskilliga gånger vid det här laget.

Men jag är på extra gott humör idag. Så du ska få en hint.

"kan befaras"

Vad tror du det betyder...!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?