Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

Civilministern blir bara roligare och roligare. Som hon trasslar in sig i bortförklaringar ...

Journalisten frågar: Spelades det Vit Makt-musik på festerna hemma i er lägenhet?

Ministern svarar: Jag har inte lyssnat på vit makt-musik. Om det har förekommit på våra fester… Jag kan inte ta ansvar för vad andra har lyssnat på

Så: OM det nu var så att det spelades Vit Makt-musik hemma hos blivande civilministern, ja då var det i alla fall inte HON som lyssnade på den. 

*hon måste ha haft hörselkåpor på då, kan man tänka*

Och dessutom - skulle hon ha råkat heilat lite grand på dessa fester, ja då var det i så fall ett rent ironiskt agerande från hennes sida.

Skrattande

Att det ska vara så förbannat svårt att vara ärlig när skiter träffar fläkten.

"Ja, jag umgicks i ett gäng i min lilla hemstad där det spelades en del Vit Makt-musik och folk brölade lite korkade grejer. Jag var ung och drogs med i det hela. Några år senare mognade jag och växte ifrån det där i samband med att jag flyttade och började på universitet i en annan stad och fick ett nytt umgänge. Förlåt till de jag gjort illa i och med detta."

.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Flash Gordon

Strandhäll, Karkiainen ... vem blir nästa?

Du vinner ALDRIG om du försöker ljuga inför journalisterna.

Aldrig.

• Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-12-07 09:50:16 följande:
    Det var nog bara en "romersk hälsning", du vet det där som vänstern brukar ursäkta sig med när deras skyddslingar i hamas och hezbollah m.fl. gör samma sak med högerarmen.
    Vänster-Twitter går i alla fall ned i baklänges spagat med dubbel skruv i sina försök att relativisera och ursäkta

Kul att se alla argument som används som de aldrig skulle ursäkta en ung-moderat med.

"När jag var ung i Avesta på 80-.talet, då var jag på en fest en gång där någon spelade en låt av Ultima Thule"

Nä, den överväldigande majoriteten av oss har aldrig varit på en fest där det spelats Pluton Svea och slentrian-heilats i takt. Vi har inte den typen av umgänge. Vi har aldrig haft. Kommer aldrig att ha.

Runt år 2005, som det här handlar om, var det ganska väl etablerat vad Vit Makt handlade om. Man var väldigt udda då om man hade Pluton Sveas CD-skivor hemma i bokhyllan.

Socialdemokraten Maria Hind Alias är i alla fall måttligt road av sina fränders försvar av situationen

twitter.com/mariahindalias/status/1468130656840564740

• Flash Gordon
    Jonnynilsson skrev 2021-12-07 11:08:13 följande:
    Av någon anledning beslutade sig forumet för att sätt två frågetecken framför varje punkt. Oklart varför.
    För att Forumet inte överför tecken från kopierade texter. Alla specialtecken blir till frågetecken om man inte andrar dem i meddelanderutan

En bug
  • Flash Gordon
    RebeckaZ70 skrev 2021-12-07 12:40:08 följande:
    Nä, sånt umgänge har jag av naturliga skäl aldrig haft. Har aldrig hört "pluton svea" och har inte för avsikt att göra det heller. 
    Ultima thule, ja. De är väl inte "vit makt" men musikaliskt ganska uselt. 

Synd att inte fler inom S är som Maria Hind Alias... 
    Pluton Svea har låtar som "R Hess", "Fjärde riket" och "Hail the Swastika". Det går liksom inte att missa vad de står för.

Ultima Thule var halvt-om-halvt accepterad nationalistisk "vikingarock" helt utan referenser till SS och Tredje Riket
  • Flash Gordon
    Martinetto skrev 2021-12-07 14:58:56 följande:
    Kollade upp MariaHindAlias och tack!
    Det finns sossar som är vuxna och som kan diskutera istället för att infantilisera debatten.
    Beklagligt är väl om de inte återfinns i toppen av partiet.
    Därför att de resonabla sossarna sorterades bort i samband med att Mona Sahlin styrde om Partiet till att handla om identitetspolitik.

Låt alla Widar Anderssons i Partiet få ta över så löser det sig.
  • Flash Gordon

Civilminstern får det visst lite trassligare för var dag som går

Skrattande

Ja jösses, vilket lag ni sossar har satt ihop.

Man undrar ju hur det går till hemma i civilministerns hushåll nu när hon måste börjas ta avstånd från sin sambos sydstats-symboler.

Ja, det är hennes sambo i mitten. Han som hon festade ihop med, och med deras kompisar, till Svea Plutons musik hemma i Haparanda.

images.aftonbladet-cdn.se/v2/images/41465760-2d6b-4365-9d18-af7ca4faa118&format=auto&h=994&q=50&w=1596&s=a0bb7d5ee9ea8fd23ecfc7d0f765015f93858bc0

• Flash Gordon

Civilminister Karkiainen går till motangrepp och kallar nyhetssajten Nyheteridag.se för "högerextrem".

Nyheteridag.se är alltså som webb-tidning ansluten till det pressetiska systemet
    nyheteridag.se/nyheter-idag-frivilligt-anslutna-till-pressetiska-systemet/

Så inte nog med hennes fest-heilande och bakgrund inom Vit Makt-miljö, hon gräver dessutom ned sig lite till i sin grop genom att som minister attackera fri och oberoende journalistik.

Hon har verkligen värdens uslaste kommunikationskonsulter i detta försök till krishantering.

• Flash Gordon

nyheteridag.se/sa-hyllade-civilministerns-sambo-adolf-hitler/

Man förstår på sätt och vis varför civilministern försökt ljuga, slingra sig och förminska hela tiden.

Påstår sig inte veta eller ha hört någonting om något "Vit Makt" medan sambon hennes går full out nazi

Det här blir en följetong som tar energin ur regeringsarbetet om inte statsministern sätter stopp för detta.

• Flash Gordon
    Martinetto skrev 2021-12-13 15:14:32 följande:
    Precis! Antalet texter om att det var ironiskt eller att det finns en likhet och vi har alla heilat.
    Ungdomligt oförstånd är okej om vi gör det
    Svårt att hävda "ironi" och "alla har gjort det" när det dessutom sker i samband med vit makt musik och i närvaro av personer som definitivt visar vit makt-tendenser och allmän rasism.

Det är liksom inte "busiga" 13-åringar som vill ha uppmärksamhet i skolkorridoren.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?